Testi pnevmatik za vse letne čase 225/40 R18 - Autobild 2025
225/40 R18 - 2025
Začetni zavorni testi (na suhem/na mokrem) so bili izvedeni na posebni merilni progi v Nemčiji pod nadzorovanimi poletnimi pogoji; finalisti so bili nato letalsko prepeljani na Novo Zelandijo za obsežno testiranje na snegu v pristnih zimskih razmerah (julij na Novi Zelandiji). Testiranje vožnje na mokrem in dodatnih disciplin je potekalo na namakalnem dirkališču Wachauring v Niederösterreichu, Avstrija.
Testna vozila so vključevala kompaktne modele z visokimi zmogljivostmi v segmentu 225/40 R18: VW Golf GTI, BMW M135 in Audi S3, vsi s sprednjim pogonom in zmogljivimi motorji, značilnimi za ta razred pnevmatik.
Najboljše vse-sezonsko zaviranje na suhem: Vredestein Quatrac pri 43,9 m; premium poletna pnevmatika za primerjavo: 34,9 m; razlika med najboljšo vse-sezonsko in poletno pnevmatiko je približno 9 m, najslabša testirana vse-sezonska pri 58,9 m.
Najboljše zaviranje na mokrem ima Bridgestone Turanza All Season 6 pri 38,1 m; referenčna poletna pnevmatika: 34,9 m; proračunske znamke kot Roadhog in slabo ocenjene presegajo 44 m, kar kaže na pomembne varnostne razlike.
Najboljše zaviranje na snegu pri Michelin CrossClimate 3 Sport na 22,3 m; vodilni vse-sezonski skoraj sledijo testirani zimski pnevmatiki (referenca), razen pri absolutno najkrajši zavorni poti, kar pomeni velike napredke v segmentu.
Michelin CrossClimate 3 izstopa v vseh štirih snežnih disciplinah, vendar zimska pnevmatika še vedno vodi pri zaviranju in oprijemu v ekstremnih pogojih; poletna pnevmatika ima izrazito slabšo zmogljivost in ni varna.
Zavorni testi so uporabili povprečje desetih ponovljenih zavornih poti iz 100 km/h do nič za vsako pnevmatiko za določitev povprečnih zavornih razdalj.
Dinamični testi na snegu in mokrem so bili izvedeni v realnih sezonskih razmerah (nova zelandska zima, avstrijska namakalna proga) namesto zgolj simulativnih/napravljivih okolij.
Najboljše vse-sezonske pnevmatike so zdaj v dosegu zimskih/poletnih specialistov v večini pogojev, z le minimalnim zaostankom v ekstremnih disciplinah.
Proračunske vse-sezonske, zlasti Roadhog, kažejo znatno višjo obrabo in daljše zavorne poti, kar vodi do višjih dolgoročnih stroškov kljub nižji nabavni ceni.
Nova Michelin CrossClimate 3 (in njena športna različica) vodita v zimskem oprijemu med vse-sezonskimi, celo zaostajata le malenkost za referenčnimi zimskimi pnevmatikami pri zaviranju; klasične poletne pnevmatike pa ostajajo nepremagljive pri zavorni poti na mokrem in suhem.
Strošek na kilometer ni vedno intuitiven: Dunlop All Season 2, kljub zmernim testnim rezultatom, zagotavlja najnižje skupne stroške rabe med življenjsko dobo, medtem ko visoka obraba poceni pnevmatik pomeni visoke stroške pri več kot 100.000 km.
Okoljevarstveni znaki ‚Eco-Meister‘ in novi ‚Grüner Reifen‘ izpostavljajo pnevmatike, ki izstopajo po odpornosti proti obrabi, izrabi virov in reciklabilnosti, pri čemer je Michelin CrossClimate 3 priznan za dinamično in ekološko učinkovitost.