Auto Bild Allrad: zimski test pnevmatik 2025 (215/55 R17) — specialisti pnevmatik za kompaktne SUV-je pod drobnogledom

Najnovejša primerjalna ocena revije Auto Bild za sezono 2025 postavi dvanajst zimskih pnevmatik v priljubljeni 215/55 R17 dimenziji skozi obsežen preizkus — dimenzija, ki jo pogosto uporabljajo kompaktni SUV-i, kot so VW T‑Roc, Škoda Karoq, Seat Ateca, Toyota Yaris Cross, Hyundai Kona Electric ali Fiat 500X.

Po lanskem mesečnem testu celoletnih pnevmatik v isti dimenziji so se uredniki vrnili na preizkuševalne poligone, da bi preverili, kako se obnašajo specializirane zimske pnevmatike. Fokus je bil na varnosti, oprijemu in zavornih razdaljah na snegu, mokrih in suhih cestah — vse natančno izmerjeno na več testnih stezah na Finskem in v Nemčiji.

Pogoji testiranja in metodologija

Preskusi na snegu so potekali na preizkuševalnem poligonu Technotrac podjetja Hankook v Ivalu na Finskem, vključno z zaviranjem, oprijemom, slalomom in preizkusom voznih lastnosti na celotnem krogu.

Mokre in suhe zmogljivosti so merili v Triwo Test Centru v Pferdsfeldu, Porenje‑Falaška, kjer je Auto Bild uporabil visokoprecizne namakalne sisteme in instrumentirana testna vozila.

Kotalni upor so določili ločeno na certificiranem testnem stojalu.

Vse pnevmatike so bile nameščene na VW T‑Roc in primerjane z referenčno poletno pnevmatiko. Podatki o vremenu so bili med testiranjem skrbno spremljani, da se izključi pristranskost zaradi vetra ali temperaturnih sprememb.

Povzetek rezultatov

Test je razkril velike razlike v zmogljivosti, čeprav so bili vsi modeli odobreni v skladu z zahtevami EU.

Najcenejši tekmeci so stali manj kot polovico cene premium znamk, vendar je bil razkorak pri oprijemu, zavorni poti in obvladovanju hidroplaniranja izrazit.

Hankook Winter i*cept RS3 je navdušil z najkrajšo zavorno potjo na snegu in mokri cesti, medtem ko je Goodyear UltraGrip Performance 3 postavil standard pri vodljivosti na mokrem.

Bridgestone Blizzak 6 (★91) in Pirelli Cinturato Winter 2 (★61) sta se izkazala za izredno uravnotežena, saj sta kombinirala zanesljiv zimski oprijem s predvidljivim obnašanjem na vseh podlagah.

Continental WinterContact TS 870 (★98) P (★93) in Vredestein Wintrac (★53) Pro (★57)+ (★67) sta prav tako prejela najvišje ocene, s čimer sestavljata prestižno skupino vzorčnih pnevmatik.

Kumho WinterCraft WP52 (★56)+ (★87) je sledil kot trdna izbira ocenjena kot “dobro” za kupce, ki iščejo dobro razmerje med ceno in zmogljivostjo, medtem ko so proračunske pnevmatike znamk Leao, Linglong in Tomket jasno zaostajale pri zaviranju in nadzoru — v nekaterih primerih je bila potrebna ustavitev, daljša za več dolžin avtomobila.

Ključna spoznanja iz test

Zimske pnevmatike ostajajo najvarnejša izbira za tiste, ki pogosto vozijo v mrzlih, mokrih ali zasneženih razmerah. Njihove mehkejše zmesi in fino zarezane lamele zagotovijo krajše zavorne poti in bolj zanesljiv oprijem, kot ga večina celoletnih pnevmatik doseže.

Auto Bildov test 2025 ponovno poudarja jasno hierarhijo med premium in proračunskimi pnevmatikami. Na spolzkih cestah razlika med prvim in zadnjim mestom lahko pomeni več metrov — dolžino križišča.

Končna ocena

Štiri pnevmatike so si prislužile najvišjo “vzorno” oceno revije:

Goodyear UltraGrip Performance 3, Hankook Winter i*cept RS3, Continental WinterContact TS 870 P, in Vredestein Wintrac Pro+.

Kumho WinterCraft WP52+ (★87) je bil ocenjen kot “dobro” in pohvaljen zaradi kratkih zavornih poti na suhem.

Nižje na lestvici so Falken, Pirelli in Bridgestone prikazali močne, a nekoliko manj enotne rezultate na različnih preizkusih.

Na dnu tabele sta Leao Winter Defender UHP in Tomket Snowroad Pro 3 pokazali velike pomanjkljivosti pri zaviranju na mokrem in stabilnosti, kar voznikom znova spomni, zakaj se izplača vlagati v kakovostne pnevmatike za vsak evro.

Pravne in varnostne opombe

Vsaka testirana zimska pnevmatika nosi simbol Alpine (gora s snežinko), ki je obvezen po vsej EU od leta 2018. Preproste oznake M+S niso več zadostne.

V Nemčiji vožnja z neustreznimi pnevmatikami lahko privede do globe v višini 60 € in enega kazenskega točka — ali do 120 €, če so ogroženi drugi udeleženci v prometu. V Avstriji lahko kazni dosežejo 5.000 € in celo zaseg vozila, če globina profila pade pod 4 mm.