SportAuto je testiral zimske pnevmatike na BMW M4 z zadnjim pogonom v pravih zimskih razmerah: najboljše zimske pnevmatike v dimenziji 275/35 R19

Nekateri lastniki BMW M4 pozimi sploh ne vozijo svojih avtomobilov, nekateri pa vozijo in kupijo različico M4 xDrive. Kaj pa, če želite voziti puristični zadnjegnani M4? SportAuto vam pomaga in ga je preizkusil s 7 različnimi kompleti pnevmatik. Zadnja os je hitro razbremenjena, sistem proti zdrsu je ageren, in vsaka lamela opravlja dvojno nalogo: išče oprijem in ohranja poštenost avtomobila, ko šasija želi zaviti vstran. V oktobrskem preizkusu sport auto iz leta 2025 so morali šest pravih zimskih pnevmatik — in ena celoletna kot realnostni test — pokazati, da zmorejo vse: sneg, mrzel dež, hladno suho stanje, plus razumne zadeve (kotalni upor in hrup). Ocena je uravnotežena glede na to, kako zima dejansko nastopa v Nemčiji: mokro šteje največ, potem suho, nato sneg, in manjši, a resničen pomen ima še učinkovitost in udobje.

Poanta? Ni nobene magije — le različne osebnosti. In to je zabavni del.

Michelin Pilot Alpin 5: tisti, ki preprosto deluje

Če želite pnevmatiko, ki se povsod obnaša kot odrasla izbira, je bila to ta. Pilot Alpin 5 je bil preprosto najbolj celovit paket. Na snegu je imel tisto redko kombinacijo grize in mirnosti, ki M-avtomobil naredi prijazen namesto krhek. Na hladnem, suhem asfaltu je tudi ustavil najkrajše (približno 41 m s 100 km/h) in držal notranjost tiho z enim najnižjih izmerjenih zunanjih hrupov. Če bi imel izraz »namesti in pozabi« zimsko različico za zadnjegnane BMW-je, bi tu zelo spominjal na PA5.

Bridgestone Blizzak 6: dež mu je domače okolje

Če je vaša zima večinoma temna, mokra jutra in bleščeče hladne avtoceste, se Blizzak 6 zazdi kot namensko izdelana. Prevladoval je v kategoriji zaviranja na mokrem in ostal stabilen, ko je stoječa voda pri drugih povzročala izgubo oprijema. Žrtvujete malo sijaja na suhi krožni preizkušnji v zameno za zagotovilo ob deževnih dnevih, vendar se ta kompromis zdi razumen, ko se vam ABS v novembrskem rosnem dežju začne hitro vklapljati pri 80 km/h.

Goodyear UltraGrip Performance 3: snežni občutek z vsakdanjim vedenjem

UGP3 je preizkusu dal tisti zadovoljujoči občutek »varno, a ne zaspan«. Na snegu se je avto vrtel predvidljivo brez poceni trikov; na suhem krogu za vodljivost je bil eden najhitrejših. Bonus je bila tudi tišina zunanjega hrupa — uporabno, ko nabirate kilometre po avtocesti in ne želite, da bi zimske pnevmatike imele tipičen zimski zvok.

Hankook i*cept evo³: prijazen M-ju na zasneženih cestah, drugje nekoliko mehkejši

Če vaša zima vključuje pravi sneg, se je Hankook dobro ujemal z ravnotežjem M-avtomobila. Prijem pri izhodu iz zategnjenih situacij je bil močan, krmiljenje pa je na stisnjenem snegu delovalo naravno. V mokrem in (še posebej) pri suhem zaviranju je nekoliko izgubil prednost v primerjavi z vodilnimi, udobje pa je bilo nekoliko bolj »strogo zimsko«, vendar bo samozavest na snegu v ospredju, če greste v hribe.

Continental WinterContact 8 S: usmerjen k učinkovitosti, z DNK originalne opreme

Tukaj je bolj nijansirana izbira. 8 S je specifikacija, ki nagiba k OE (originalni opremi), kar se kaže v kotalnem uporu — med najboljšimi v testu, kar je prijazno za porabo in doseg. Oprijem na mokrem sicer ni bil vodilni v razredu, zato razmislite o njej kot vljudni, učinkoviti izbiri, ki ostaja urejena, namesto herojske pnevmatike, s katero se boste hvalili po prepojenem avtocestnem odseku.

Vredestein Wintrac Pro+: boljši tam, kjer je bilo potrebno

Vredestein je prinesel posodobljen Wintrac Pro+ in izboljšava je jasno prisotna. Zaviranje na snegu se je umestilo v spoštljivi polovici polja, obnašanje na mokrem pa je bilo uravnoteženo in lahko berljivo. Negativno je, da je dosegla najvišji kotalni upor v zimski skupini in se je pri agresivnih napadih na suhem prej približala meji. Kljub temu, če kupujete z bolj ostrim svinčnikom, je razmerje zmogljivosti na evro zelo solidno.

Celoletna resničnostna kontrola: Quatrac Pro+

Izven rangiranja, a zelo poučno, je Quatrac Pro+ pokazal, zakaj je celoletna rešitev mamljiva: odlično zaviranje v hladnem mokrem in pomirjujoča stabilnost na suhem. Potem je zapadel sneg — in preprosto ni zdržala koraka. Če je zima za vas »sol, brozga in morda en dan smučanja«, je to morda sprejemljivo. Če pa dejansko vozite po zasneženih cestah, boste želeli pravo zimsko pnevmatiko.


Kako se to dejansko zdi za volanom

Na zadnjegnanem M-avtomobilu dobra zimska pnevmatika ne le »ima oprijem«; ga gradi postopoma. Zato Michelin in Goodyear navdihujeta toliko zaupanja, ko sistem stabilnosti zgodaj omeji moč — zdrsi so urejeni, ponovna vodenja so intuitivna in vi krmilite avto, namesto da upravljate s sistemskimi alarmi. Po drugi strani je Bridgestoneova nastavitev za mokro takšna, da po nepričakovani luži na hitrem pasu izdihnete. Hankook bo tisti, kateremu boste hvaležni pri poledenelem podeželskem vzponu, ko potrebujete oprijem bolj kot šov. Continental je tihi dosežkar za evidence porabe, Vredestein pa je vztrajno prizadevalni outsider s pravo privlačnostjo za vsakodnevnega voznika.

Opomba o oznakah EU

Oznake EU vam ne bodo povedale, kdo zmaga pri prehitevanju pasu pri 3 °C v rosnem vremenu; povedo pa vam zunanji hrup (večina je bila okoli 70–73 dB) in poenostavljeno sliko mokrega/učinkovitost. Obravnavajte oznake kot namige, ne kot sodbe — merjeni testi zaviranja in vodljivosti so tisti, ki štejejo.