Prejšnji teden smo bili priča izčrpni primerjavi zavorne poti zimskih pnevmatik, ki jo je opravil Autobild in je služila kot kvalifikacija za glavni test. Da se Autobild resno posveča testiranju pnevmatik, dokazuje tudi dejstvo, da so nekaj dni pozneje izvedli podoben test zavorne poti, tokrat s poudarkom na vse bolj priljubljenih celoletnih pnevmatikah. Test je vključeval skupno 37 pnevmatik, ki jih je Autobild ocenjeval v pogojih mokrega in suhega zaviranja.
Preden pregledamo rezultate, povzemimo metodologijo. Tokrat je Autobild meril zavorno pot na mokri in suhi podlagi z začetno hitrostjo 100 km/h, kar se bistveno razlikuje od zimske različice, pri kateri se zaviranje na snegu in mokri podlagi izvaja s hitrostjo 50 km/h oziroma 80 km/h. Test je služil kot kvalifikacijski krog za podrobni test, v katerem bo sodelovalo 15 najboljših pnevmatik.
Autobild je ocenil tudi zimske in letne pnevmatike, da bi zagotovil referenčne vrednosti znotraj vsake vrste pnevmatik. Poletna pnevmatika se je na mokri podlagi ustavila na 45,6 metra, na suhi pa na 34,9 metra, medtem ko se je zimska pnevmatika na mokri podlagi ustavila na 54,7 metra, na suhi pa na 42,3 metra.
Če preučimo zmagovalca testa zavorne poti, pnevmatiko Bridgestone Turanza All Season 6, ki se je na mokri podlagi ustavila na 50,5 metra, na suhi podlagi pa na 36,8 metra, ugotovimo, da se poletne pnevmatike na mokri podlagi obnesejo bistveno bolje, medtem ko se zimske pnevmatike bistveno slabše. To nekoliko opredeljuje celoletne pnevmatike – njihova slabost ni zmogljivost na snegu, kot bi lahko domnevali, temveč na mokrih cestah. Razlog za to je predvsem manjše število utorov v tekalni plasti, ki odvajajo vodo in tako optimizirajo oprijem na snegu.
Omeniti velja, da je Bridgestone že dolgo odličen pri zaviranju na mokri podlagi. V tem testu se je ustavil 3 metre prej kot drugouvrščeni Pirelli Cinturato All Season SF3 in tretjeuvrščeni Continental AllSeasonContact 2, ki sta na podlagi drugih testov prepoznana kot zanesljiva modela celoletnih pnevmatik. Bridgestone se je tesno odrezal tudi na suhi podlagi; razlika s Pirellijem je bila le 0,1 metra, Continental pa je potreboval 3 metre več časa.
Zmagovalec testa
Bridgestone Turanza All Season 6
Dimenzije: 185/35R16 - 275/70R21
število velikosti: 92
število testov: 5
Prikaži več podrobnosti...Kakovost zmagovalca dokazuje tudi četrtouvrščena pnevmatika, legendarni model CrossClimate 2, ki je v primerjavi z zmagovalcem testa potrebovala 6 metrov več časa za ustavitev na mokri cesti.
Michelin CrossClimate 2
Dimenzije: 155/35R15 - 275/70R21
število velikosti: 121
število testov: 5
Prikaži več podrobnosti...Na drugih vidnih mestih so pnevmatike Vredestein Quatrac, Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 in Kleber Quadraxer 3 ter nepričakovani novinec GT Radial ClimateActive, na katerega smo zelo radovedni v končnem testu. Zanima nas tudi primerjava s Kleberjevimi pnevmatikami, ki trenutno veljajo za ene redkih cenovno dostopnih celoletnih pnevmatik.
GoodYear Vector 4Seasons Gen-3
Dimenzije: 155/30R14 - 315/70R21
število velikosti: 126
število testov: 5
Prikaži več podrobnosti...Za konec se veselimo končnih rezultatov, kjer se bo zagotovo pokazala zanimiva konkurenca. Omeniti velja tudi, da je Bridgestone sicer zmagal z veliko prednostjo, vendar je to delno posledica metodologije testiranja, ki se ne osredotoča na zmogljivost na snegu. Podobno je na lanskem testu Autobild Bridgestone zmagal na testu zavorne poti, vendar se je moral zaradi nekoliko slabših zmogljivosti na snegu in manjše vzdržljivosti v končnem testu zadovoljiti s tretjim mestom.