AUTO BILD Preizkus zaviranja letnih pnevmatik 2025: Tesna konkurenca z presenetljivimi izstopajočimi rezultati

Prvi krog testi za letne pnevmatike 2025 AUTO BILD je pritegnil pozornost s svojim poudarkom na zmogljivosti zaviranja tako v mokrih kot v suhih pogojih. Uporabili so VW Golf GTD kot testno vozilo, kjer se je 52 različnih modelov pnevmatik velikosti 225/40 R18 pomerilo v neposredni konkurenci, in čeprav ni bilo presenetljivo videti, da je Bridgestone Potenza Sport vodil na čelu, je prisotnost več blagovnih znamk srednjega in nizkega cenovnega razreda pri vrhu predstavljala pravo presenečenje.

Z suho zavorno potjo 32,6 metra in mokro zavorno potjo 27,6 metra je Bridgestone postavil visoko mejo. Michelin, Hankook in Goodyear, kot vedno, niso bili daleč za njim. Prava intrigantna imena pa so bila Kumho, Linglong, Sailun in Maxxis, ki so se znašla v presenetljivo bližni razdalji od teh uveljavljenih vrhunskih igralcev. Kumho Ecsta PS71 je, na primer, zabeležil 34,2 metra na suhem in 27,4 metra na mokrem ter tako dosegel številke, ki se nevarno približujejo nekaterim znanim “vodilnim” pnevmatikam. Medtem je Linglong Sport Master, ki ga običajno ne dojemajo kot izbiro višjega cenovnega razreda, izenačil zaviranje Kumho tako v suhih kot mokrih pogojih in celo prejel priznanje “Najboljša vrednost”. Sailun je prav tako zasedel mesto med deseterico, Maxxis pa je dodatno pokazal moč, s katero se je uvrstil na 10. mesto.

Na drugi strani so se nekatera znana imena znašla nižje na lestvici, kot bi mnogi pričakovali. Continental PremiumContact 7, ki je bil dolgo časa znan kot vrhunska izbira, je končal na osmem mestu—še vedno močan, vendar še vedno presenečenje za znamko, ki običajno tekmuje za najvišje mesto. Nokian Powerproof 1 je pristal na 13. mestu, kar kaže, da konkurenca v letnem razredu ne dopušča prostora niti za majhno podpovprečnost. Morda je najbolj presenetljivo mesto Pirelli P Zero PZ4 na 20. mestu, ki je s suho zavorno potjo 34,6 metra in mokro zavorno potjo 32,3 metra ne ujemajo s Pirellijevim običajnim položajem v takih testih. Vendar pa je pomembno upoštevati, da so vse te uvrstitve temelječe zgolj na zaviranju do sedaj. Pnevmatike pogosto razkrivajo tudi druge prednosti—kot so finese pri vodljivosti, dolgotrajnost ali udobje—ko se testi razširijo na bolj zahtevne scenarije.

Tudi pogled na celotno razpršitev je presenetljiv. Najkrajša suha zavorna pot 32,6 metra je stala v velikem nasprotju z najdaljšo, 38,9 metra, kar predstavlja razliko več kot šest metrov—kar lahko resnično pomeni v primeru nujne situacije. Pri mokrem zaviranju je bila vrzel še bolj dramatična: nekatere pnevmatike so se ustavile v 27,4 metra, druge pa so potrebovale do 43,6 metra, da so se ustavile, kar je razlika, ki lahko pomeni izbiro med izogibom trčenju in povzročitvijo resnih poškodb.

Seveda zgodba še ni končana. Čeprav zaviranje ostaja pomemben pokazatelj varnosti, ne prikazuje celotne slike. Končne uvrstitve bodo upoštevale tudi natančnost krmiljenja, stabilnost pod bočnimi obremenitvami, udobje vožnje, hrup, porabo goriva in obrabo. Ta kombinacija lastnosti je pogosto tisto, kjer se določene vrhunske pnevmatike vzpenjajo po lestvici, in kjer nekatere nižjecenovne presenečajo morda razkrivajo potencialne slabosti—ali potrjujejo, da je njihova zmogljivost res izjemna v vseh pogledih. Na koncu, ti začetni rezultati služijo kot opomnik, da se trg letnih pnevmatik nenehno razvija in da cena sama po sebi ni vedno zanesljiv napovedovalec zavorne moči. Ko bodo vsi podatki zbrani, bodo potrošniki dobili jasnejšo predstavo o tem, kateri modeli najbolje uravnotežajo varnost, zmogljivost in vrednost za prihajajočo poletno sezono.