ADAC-ov test poletnih pnevmatik za leto 2024 je temeljito ocenil 16 sodobnih modelov pnevmatik velikosti 215/55 R17, namenjenih majhnim SUV-jem in vozilom nižjega srednjega razreda. Ta podroben pregled je privedel do splošno pozitivne splošne sodbe, čeprav so nekatere pnevmatike pokazale manjše pomanjkljivosti, kar je upravičilo podrobnejši pregled posameznih ocen. Tudi nova metodologija se bolj osredotoča na ekologijo in trajnost.
☰
Prednjačijo: Conti, Michelin in Kumho
Letošnji test je pokazal, da so se najbolje odrezale pnevmatike Continental, Michelin in presenetljivo tudi Kumho. Vse te tri pnevmatike zagotavljajo odlično varnost vožnje in vpliv na okolje, ki sta novi glavni merili testov ADAC. Medtem ko je pnevmatika Continental PremiumContact 7 na splošno najboljša pri varnosti vožnje, je pnevmatika Michelin Primacy 4+ odlična pri kombinaciji najboljših okoljskih vplivov (prekaša jo le Goodyear EG Performance 2) in ugodne varnosti vožnje. To velja tudi za cenejšo pnevmatiko Kumho Ecsta HS52, ki naj bi imela najdaljšo predvideno kilometrino med preizkušenimi pnevmatikami. Vse tri najboljše pnevmatike so prejele oceno “dobro” – naslednjih dvanajst pnevmatik je bilo ocenjenih kot “zadovoljive”. Pnevmatika Vredestein Ultrac je prejela oceno “ustrezno” zaradi kratke kilometrine, ki zdaj velja za pomembno merilo, saj predstavlja 40 % okoljskega dela celotne ocene. Ta vidik poudarja, kako pomembno je pri izbiri pnevmatik upoštevati individualne vozne navade in želje.
Druge pomembne omembe in njihova učinkovitost
Pnevmatike Debica, Dunlop, Bridgestone, Hankook in Fulda, ki jim je le malo manjkalo do ocene “dobro”, so pokazale pohvalne rezultate z manjšimi pomanjkljivostmi v mokrih razmerah ali pri vplivu na okolje, kar kaže na raznolike rezultate tega obsežnega preskusa. Največje presenečenje je, da so Bridgestone Turanza 6, Hankook Ventus Prime 4 in Goodyear EfficientGrip Performance v delu preskusa, ki se nanaša na vozne lastnosti, zgrešili precej točk, kar se običajno ne zgodi v drugih preskusih, v katerih se te pnevmatike odrežejo precej dobro. V tem primeru je težava v tem, da je tudi v razdelku o voznih lastnostih veliko pozornosti namenjene udobju vožnje, kjer so imele vse tri te pnevmatike težave, kar bistveno vpliva na končne ocene. Na primer, pnevmatika Turanza 6 je imela najboljši odpor proti akvaplaningu, pnevmatika EG Performance pa eno najboljših zavor na suhem. Kot rečeno, zmagovalna Continentalova pnevmatika veliko bolje združuje vsa preizkušena merila.
Vpogled v testna merila ADAC
Od leta 2023 izpopolnjena metodologija testiranja ADAC poleg tradicionalnih dejavnikov, kot so vozne in varnostne lastnosti, udobje in ekonomičnost, vključuje tudi trajnost. Pri ocenjevanju sta zdaj bistveno pomembnejša varnost na suhi in mokri cesti (70 %) in vpliv na okolje (30 %), vključno z obrabo, porabo goriva, hrupom, maso pnevmatike, maso obrabe in vsebnostjo onesnaževal.
Merila za testiranje ADAC so se razvila tako, da poleg varnosti in ekonomičnosti poudarjajo tudi okoljsko trajnost, kar odraža celovit pristop k ocenjevanju zmogljivosti pnevmatik v sodobnih okoliščinah mobilnosti. Ta premik poudarja vse večji pomen upoštevanja različnih dejavnikov pri izbiri pnevmatik, da bi zadovoljili različne potrebe uporabnikov in okoljske vidike. Ob tem je treba rezultate testov upoštevati za vaše individualne potrebe, saj na končne ocene močno vpliva okoljski vpliv pnevmatike, ki se nekaterim morda ne zdi tako pomemben.