Pregled letne pnevmatike Continental PremiumContact 7 – kaj je novega in kako se je odrezala na testih?

Danes si v okviru naše redne serije ogledujemo še eno novost na trgu poletnih pnevmatik, dolgo pričakovano naslednico Continentalove serije PremiumContact, ki je zdaj že v sedmi različici.

Nekaj zgodovine …

Življenjski cikel prejšnje šeste različice je bil precej dolg – predstavljena je bila leta 2016 in je bila tako na trgu dolgih 6 let. Kljub temu ji je po vseh teh letih uspelo zbrati uspehe na aktualnih testih – na primer 2. mesto na testu ADAC za leto 2023. Mimogrede, po našem sistemu ima skupaj impresivnih 36 testov. Pnevmatika je bila pohvaljena zaradi večine svojih lastnosti, nizke meje akvaplaninga in zapozneli odziv na krmiljenje pa sta bili pogosto navedeni manjši pomanjkljivosti.

Nova pnevmatika PremiumContact 7 odpravlja prav te pomanjkljivosti, in čeprav je akvaplaning še vedno ena od šibkejših točk pnevmatike, je to le manjša pomanjkljivost. Vendar pa je novost najbolj učinkovala pri prej omenjenem zakasnelem odzivu krmiljenja oziroma pri športnosti same pnevmatike. Za to bi lahko zasluženo krivili šesto generacijo, čeprav je serija PremiumContact uvrščena v razred Touring in ne UHP (in Continental trenutno ne ponuja nobenih pnevmatik UHP). Vendar pnevmatiki PremiumContact 7 ni več mogoče očitati ničesar. Za svoj razred ponuja presenetljivo športno vožnjo in delno konkurira pnevmatikam SportContact.

Nova poletna pnevmatika s športnimi, dinamičnimi voznimi lastnostmi, natančnim krmiljenjem, dobrimi zmogljivostmi in varčnostjo.
– Autobild 2023, 225/45 R18

PremiumContact v Continentalovi modelni paleti

Toda poglejmo, kje se pnevmatika PremiumContact umešča v Continentalovo modelno paleto. Nemški proizvajalec trenutno ponuja naslednje glavne modele letnih pnevmatik za osebna vozila: EcoContact 6, UltraContact, PremiumContact 7 in SportContact 7. Medtem ko sta modela EcoContact in UltraContact osredotočena predvsem na število prevoženih kilometrov in ekonomičnost porabe goriva ter ponujata predvsem varne vozne lastnosti za manj zmogljive avtomobile (čeprav je UltraContact namenjen tudi zmogljivejšim avtomobilom in je na voljo v različicah do 300 km/h), je PremiumContact 7 že bolj osredotočen na užitek v vožnji. Za povsem športne zmogljivosti v daljšem časovnem obdobju pa je na voljo SportContact 7, ki je idealen kompromis med ostro vožnjo in vsakdanjo uporabnostjo.

Uporabljena tehnologija

Seveda pa ponudba PremiumContact ne bi smela biti namenjena le športni vožnji – in tudi ni. Njene prednosti so predvsem v idealni kombinaciji voznih lastnosti, učinkovitosti in udobja. Ta prilagodljivost je predvsem posledica inovativne zmesi RedChili, ki optimizira zmogljivost v širokem temperaturnem razponu. To zagotavlja visok oprijem tudi pri nizkih temperaturah brez faze ogrevanja, kar je prednost v prehodnih pomladnih in jesenskih mesecih, saj zmanjšuje pogostost menjave pnevmatik in s tem povezane stroške. Poleg tega prilagodljiva zasnova tekalne plasti pnevmatike zagotavlja večjo stabilnost in udobje vožnje na mokrih in suhih cestah, kar zmanjšuje utrujenost voznika in izboljšuje splošno vozno izkušnjo. Poleg tega pnevmatika ponuja večjo kilometrsko zmogljivost, ki je bila preizkušena na skupno 150.000 kilometrih voznih testov in optimizirana, kar je omogočilo desetodstotno povečanje kilometrine v primerjavi s predhodnico, pnevmatiko PC6.

PremiumContact 7 v testih pnevmatik

Pa si oglejmo rezultate testov – do zdaj smo dobili tri. “Najslabšo” uvrstitev je nova pnevmatika dosegla na testu Autobild v velikosti 225/45 R17, kjer je zasedla tretje mesto, premagala pa sta jo Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 in Michelin Pilot Sport 5. Medtem ko je pnevmatika PC7 zlahka držala korak z njima na mokri cesti in se na suhi cesti vsaj približala Michelinovi (Goodyear ju je prehitel zaradi odličnega upravljanja na suhi cesti, zavorne poti in udobja), je končno tretje mesto zapečatil ekonomični del testa, ki predstavlja 1/3 končne ocene. V njem Autobild pripisuje kar 60 % celotne ocene prevoženim kilometrom in še 20 % razmerju med ceno in zmogljivostjo, ki je neposredno povezano s prevoženimi kilometri. In prav tu je predvidena kilometrina pnevmatike PremiumContact 7, ki po podatkih Autobilda znaša 51 600 km, nižja od 55 600 km pnevmatike Michelin in impresivnih 63 200 km pnevmatike Goodyear, ki je tudi najcenejša med vsemi tremi pnevmatikami. Kljub temu so to tri pnevmatike z največjim številom prevoženih kilometrov na testu; za primerjavo, naslednja novinka, Bridgestone Turanza 6, ima prevoženih nekaj več kot 40.000 km.

Naslednji test je opravila spletna stran TyreReviews.com, tokrat v zelo priljubljeni manjši velikosti 205/55 R16. Tam je zmagala pnevmatika PremiumContact 7, ki pa prav zaradi manjše velikosti tokrat ob sebi ni imela novinca iz konkurence, ki je zmagal na testu Autobild. Goodyear v tej velikosti ponuja pnevmatiko EfficientGrip Performance, Michelin pa pnevmatiko Primacy 4+, obe pa sta usmerjeni v ekonomičnost delovanja in ne v športno vodljivost. Vendar se Continentalova strategija ponudbe enega vzorca tekalne plasti za različne kategorije avtomobilov obrestuje. Na voljo je v različnih velikostih od R16 do R21.

Ocenjevanje in konkurenca

Na več testov še čakamo, vendar iz razpoložljivih testov lahko razberemo, za koga je pnevmatika primerna – gre za idealno kombinacijo vodljivosti, športnosti, prevoženih kilometrov in udobja. Če imate raje pogostejšo športno vožnjo, je morda za vas boljši model tudi nova pnevmatika SportContact 7, vendar je tudi v tem primeru za pnevmatiko UUHP precej poudarka na udobju, zato se od pnevmatike PremiumContact 7 ne razlikuje toliko, kot bi lahko sklepali po razvrstitvi v razred.

Odvisno je tudi od velikosti, v kateri izberete pnevmatiko – medtem ko bo med pnevmatikami R16 zagotovo ena izmed bolj športnih, je v velikosti R19 bolj udobna. Njeni glavni tekmeci so že omenjeni pnevmatiki Michelin Pilot Sport 5 in Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, pa tudi Bridgestone Potenza Sport ali Turanza 6 istega proizvajalca.