Poznavanje Hankookovih poletnih pnevmatik: modeli Ventus, Kinergy in ION

Danes si bomo ogledali poletno ponudbo še enega proizvajalca pnevmatik, tokrat južnokorejskega Hankooka, ki se je v zadnjih nekaj letih s svojo stalno kakovostjo uveljavil na trgu premium pnevmatik. Hkrati pa še vedno ohranja dostopno ceno, zaradi česar je priljubljena izbira številnih voznikov, ki se osredotočajo na razmerje med ceno in zmogljivostjo. Hankook pa je nekoliko znan tudi po precej zapletenem znamčenju svojih modelov, čeprav je zato v zadnjih letih delal tudi na tem.

Serija Kinergy – Kinergy Eco 2

Ponovno bomo razvrstili pnevmatike od najbolj okolju prijaznih do najbolj športnih, začenši s serijo Kinergy, natančneje z njenim edinim trenutnim predstavnikom, Hankook Kinergy Eco 2. Ta se ne osredotoča le na varnost, temveč tudi na hrup in kotalni upor. Vendar je treba opozoriti, da je to edini Hankookov model, ki je trenutno na voljo za manjše velikosti – njegova ponudba se začne pri R13 in konča pri R16. Prav tako je nekoliko zastarel – na trgu je od leta 2018, nazadnje pa ga je leta 2021 preizkusila revija Firmenauto v velikosti 195/55 R16 z naslednjo sodbo:

Plusi: Pnevmatika: Sprejemljiva zmogljivost, razen pomanjkljivosti pri zaviranju. Posebej varna in stabilna v izmikajočih se situacijah. Zelo tih, zelo majhen kotalni upor

Slabosti: Dolga zavorna pot na mokrem in suhem cestišču, slab oprijem v zavojih na mokrem in skoraj nič zaščite pred akvaplaningom.

Hankook Kinergy eco2 K435: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
7FirmenautoZadovoljivo195/55 R162021
14ADACZadovoljivo185/65 R152019

Na splošno je pnevmatiko iz serije Kinergy Eco 2 mogoče priporočiti le v dimenzijah, kjer ni na voljo modela iz serije Ventus Prime, ki je na splošno bolje ocenjen.

Serija Ventus Prime – 3, 4

Z modelom Ventus Prime 3 se je, vsaj v mojih očeh, začela Hankookova preobrazba v proizvajalca premium pnevmatik. Pisalo se je leto 2016 in ADAC je na svojem velikem testu preizkusil 50 modelov predstavnika dimenzij 205/55 R16. V prvem krogu so preizkusili zavorno pot, na kateri je Ventus Prime 3 zasedla odlično drugo mesto za pnevmatiko Pirelli P7. Na zadnjem testu je celo zmagal, saj je za seboj poleg Pirellija pustil še predstavnike podjetij Goodyear, Continental in Dunlop.

Seveda je od takrat minilo veliko časa in čeprav je Ventus Prime 3 še vedno na trgu, je zdaj bolj v sredini rezultatov testov pnevmatik. Kljub temu jo še vedno priporočamo, zaradi ugodne cene pa je idealna izbira za varčne voznike.

Hankook Ventus Prime3 K125: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
8ADACZadovoljivo215/60 R162022
7ADACZadovoljivo205/55 R162021
6AutobildDobro205/55 R162021
1Autobild205/55 R162021
5ADACZadovoljivo235/55 R172020
6Teknikens225/50 R172020
5AutozeitungZelo priporočljiva225/50 R172020
8ACEPogojno priporočeno215/55 R172020
3AutobildZgledno225/55 R172019
6AutoMotorSportPriporočamo215/55 R172019
7ACEPriporočamo205/55 R162019
5Autozeitung225/45 R172018
5ADACDobro205/55 R162018
1Autobild195/65 R152018
1AutobildZgledno195/65 R152018
5AutobildZgledno225/50 R172017
2Autobild225/50 R172017
4ACEPriporočamo215/60 R172017
6Autozeitung215/55 R172017
14ADACDobro195/65 R152017
2Autobild205/55 R162016
1AutobildZgledno205/55 R162016

Tako je Hankook leta 2022 predstavil naslednico, pnevmatiko Ventus Prime 4, ki ji je uspelo zasesti drugo mesto v Autobildovem testu pnevmatik 215/55 R17. Autobild je o tem napisal:

Prednosti: Nova blagovna znamka z odličnimi voznimi lastnostmi na suhi in mokri cesti, kratka zavorna pot na mokri in suhi cesti, dober doseg, dobro razmerje med ceno in zmogljivostjo.

Slabosti: povprečno udobje.

Hankook Ventus Prime 4: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
3AutobildZgledno225/55 R172024
8ADACZadovoljivo215/55 R172024
6Vibilagare215/55 R172024
8AutobildDobro205/55 R162024
4Autobild205/55 R162024
5AutobildZgledno225/65 R172023
9Autoklub ČR205/55 R162023
9ADACDobro205/55 R162023
7Tyre ReviewsPriporočamo205/55 R162023
2Autobild215/55 R172022
2AutobildZgledno215/55 R172022

Najbolj kritičen do pnevmatike je bil test TyreReviews.com z dimenzijo 205/55 R16, kjer se je zaradi slabšega akvaplaninga in višje ravni hrupa uvrstila na sedmo mesto med 13 testiranimi pnevmatikami. Ventus Prime 4 je potovalna pnevmatika, katere trenutna konkurenca so pnevmatike Continental PremiumContact 7, Bridgestone Turanza T005 ali celo Michelin Primacy 4. Torej ne gre za pnevmatiko, od katere bi pričakovali športne zmogljivosti, temveč je osredotočena predvsem na varnost in kilometrino.

Serija ION – model Evo

Električni avtomobili imajo posebne zahteve za pnevmatike – so težki, vendar tihi, in potrebujejo čim manjši kotalni upor, da bi povečali doseg, hkrati pa morajo imeti tudi čim večji oprijem, tudi s pogosto ožjimi pnevmatikami. Zato proizvajalci tekmujejo, kdo bo predstavil najboljšo pnevmatiko za športne električne avtomobile, pri čemer Hankook ne sme manjkati. Pravzaprav je ponudba pnevmatik ION Evo enakovredna pnevmatiki Michelin Pilot Sport EV. O pnevmatiki ION Evo še nimamo veliko testnih podatkov – edina izjema je mini test Autobild 2023, ki jo je primerjal s standardno pnevmatiko Michelin Pilot Sport 5 in ne z novim modelom EV. Michelin je Hankookovo pnevmatiko premagal le na suhem, na mokrem pa sta pnevmatiki primerljivi, vendar Hankook izstopa predvsem pri kotalnem uporu, od katerega sta odvisna doseg EV in poraba goriva. Zato je za EV pnevmatika ION Evo idealna izbira, osebno pa nas zanima, ali se bo v kakšnem testu pomerila s pnevmatiko Michelin Pilot Sport EV.

Ventus S1 Series – S1 Evo 3, S1 Evo Z

To nas pripelje do bolj športnih pnevmatik. Pnevmatika S1 Evo 3 je alternativa pnevmatikam Michelin Pilot Sport 5 ali Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6. Gre za športno usmerjeno pnevmatiko, ki pa še vedno daje velik poudarek varnosti in udobju za vsakodnevno uporabo. Na voljo je v velikostih od R17 do R21. Na testih v večjih velikostih ji po mnenju Automotorsporta manjka le malo športnosti in odziva na krmiljenje, v manjših velikostih pa je med bolj športnimi, na splošno pa ji nekoliko očitajo slabšo odpornost proti akvaplaningu, vendar je na splošno še vedno med najboljšimi v svojem razredu. Na voljo je tudi v različici SUV.

Ostrejša različica, ki izvzame udobje iz enačbe in se osredotoča na vozno izkušnjo, je S1 Evo Z. Na voljo je le v velikostih od R19 do R21 in naj bi bila alternativa pnevmatiki Michelin Pilot Sport Cup. Bila je le na enem testu revije Sport Auto leta 2022, kjer jo je tester v velikosti 235/35 R19 opisal kot“cenovno dostopno vsakodnevno športno pnevmatiko z manjšimi pomanjkljivostmi”.

Prednosti: Z izjemo daljše zavorne poti je vožnja na mokri cesti zaradi zelo dobrega preprečevanja akvaplaninga razmeroma varna. Dinamično-športno, a ne preveč zanesljivo vodenje.

Slabosti: Slabo zavorno delovanje, zlasti v mokrih razmerah. Le povprečna smerna stabilnost pri močnem zaviranju v suhih razmerah.

Pnevmatike Hankook Motorsport

Pnevmatike za dirkališče spadajo pod oddelek Hankook Motorsport. Sem spadajo pnevmatike, ki se lahko uporabljajo samo na dirkališču, pa tudi modeli, odobreni za vožnjo po cesti, kot so Hankook Ventus RS4 ali celo Ventus TD. Ventus RS4 je manj ekstremna pnevmatika, ki še ne spada niti v kategorijo semi-slick in jo lahko s potrebno mero previdnosti uporabljate na mokrih cestah. Preizkusil jo je portal TyreReviews, ki je poleg odličnih voznih lastnosti še posebej cenil njeno vzdržljivost na stezi, in sicer zaradi odličnega odvajanja toplote in visokega začetnega odklona 7 mm. Pnevmatika Ventus TD je torej semi-slick, vendar je v večini jurisdikcij dovoljena za cestno uporabo. Uporabniki hvalijo njegov oprijem, manj pa njegovo vzdržljivost.

Zaključek

Hankook se je v preteklih letih upravičeno uveljavil kot vrhunski proizvajalec pnevmatik, ne le po kakovosti, temveč tudi po širini svoje modelne palete – ponuja pnevmatike za praktično vse vrste uporabe v osebnih avtomobilih, od ekonomskih do dirkalnih. Je tudi eden prvih proizvajalcev, ki ima lastno ponudbo za električna vozila – ION. Z večino modelov cilja na voznike, ki želijo vrhunsko kakovost po dostopni ceni, in to mu tudi uspeva.