Ko se temperature počasi dvigujejo in dnevi postajajo daljši, je čas, da razmislite o zamenjavi zimskih pnevmatik z letnimi. Vsako leto več organizacij testira pnevmatike različnih velikosti, mi pa smo te teste pregledali in pripravili hiter pregled najboljših možnosti, ki so na voljo letos.
Videli smo veliko testov različnih velikosti, pri čemer smo se osredotočili predvsem na potovalne pnevmatike osnovnih dimenzij, kot je 205/55 R16, ki so bile testirane na vozilih VW Golf ali Opel Astra. Testi so vključevali tudi športnejše velikosti, kot je 265/35 R19 za Mercedes Benz AMG GT. Poleg tega je tehtanje disciplin v teh testih vedno bolj raznoliko, kar vodi do nihanja uvrstitev posameznih pnevmatik. Preden začnemo, samo še kratka opomba o tem, kako smo sestavili seznam – vzeli smo vse letošnje teste pnevmatik, filtrirali pnevmatike, ki so bile testirane vsaj dvakrat, in jih razvrstili po njihovem povprečnem položaju. S tem smo seveda diskvalificirali pnevmatike, ki letos niso bile testirane, in pnevmatike, ki so bile testirane le enkrat – za popoln seznam razpoložljivih poletnih pnevmatik, razvrščenih glede na njihovo oceno na testih, si oglejte naš pregled trga.
Absolutna zmagovalka je Continentalova pnevmatika PremiumContact 7, ki je bila predstavljena leta 2022. Sestrska pnevmatika odlične pnevmatike SportContact 7, ki je bolj osredotočena na suho podlago, izstopa po zmogljivostih, udobju in življenjski dobi ter se dobro odreže na testih, tudi tistih, ki poudarjajo trajnost, kot je ADAC-ov test. Pnevmatiko PremiumContact 7 hvalijo zaradi zaviranja na mokri podlagi, vodljivosti in odpornosti proti akvaplaningu. Njene pomanjkljivosti so večji kotalni upor v primerjavi z ekološko usmerjenimi pnevmatikami in višja cena. Letos je bila predstavljena v sedmih testih, v petih je zmagala, izgubila pa sta le pnevmatiki Michelin Primacy 4+ in Bridgestone, ki ju bomo predstavili zdaj.
Razvrstitev | Organizacija | Ocena | Dimenzija | Leto |
---|---|---|---|---|
1 | Automotorsport | Zmagovalec testa | 235/55 R18 | 2024 |
2 | Autobild | Zgledno | 225/55 R17 | 2024 |
1 | Autozeitung | Zmagovalec testa | 225/45 R17 | 2024 |
1 | ACE | Zelo priporočljiva | 225/45 R17 | 2024 |
1 | Vibilagare | 215/55 R17 | 2024 | |
1 | ADAC | Dobro | 215/55 R17 | 2024 |
1 | Sportauto | Zmagovalec testa | 215/40 R18 | 2024 |
2 | Autobild | Zgledno | 205/55 R16 | 2024 |
1 | Autobild | 205/55 R16 | 2024 | |
5 | Autobild | 225/45 R18 | 2023 | |
3 | Autobild | Izjemno | 225/45 R18 | 2023 |
2 | ACE | Zelo priporočljiva | 225/45 R18 | 2023 |
1 | Tyre Reviews | Zmagovalec testa | 225/40 R18 | 2023 |
1 | Tyre Reviews | Zmagovalec testa | 205/55 R16 | 2023 |
1 | Autoklub ČR | 205/55 R16 | 2023 |
Bridgestonova pnevmatikaPotenza Sport, ki se trži kot pnevmatika UHP, kaže le malo praktičnih razlik v voznih lastnostih v primerjavi s Continentalovo, vendar se osredotoča na večje velikosti pnevmatik, ki se začnejo pri 17 palcih in so na voljo predvsem za 20-palčna kolesa. Čeprav njen kilometrski doseg ni enak kot pri Continentalovi PremiumContact 7, je odlična pri športnem vodenju in ima za svojo kategorijo dober kotalni upor. Izpostavljena je bila na treh testih, saj je zmagala na dveh Autobildovih testih (225/55 R17 in 235/55 R19 SUV, brez testiranja obrabe) in zasedla četrto mesto na Autobildovem testu pnevmatik za športne avtomobile (265/35 R19 spredaj, 295/30 R20 zadaj), kjer je bila večja obraba pnevmatike upoštevana v kategoriji vodljivosti na suhem, saj je bila vidna po nekaj krogih testov vodljivosti. Kljub višji stopnji obrabe ostaja Bridgestonova pnevmatika ena najboljših pnevmatik, ki so na voljo na trgu.
Razvrstitev | Organizacija | Ocena | Dimenzija | Leto |
---|---|---|---|---|
4 | Autobild | Dobro | 265/35 R19 | 2024 |
3 | Autobild | Dobro | 235/55 R19 | 2024 |
1 | Autobild | Zgledno | 225/55 R17 | 2024 |
5 | Automotorsport | Zelo dobro | 255/45 R20 | 2023 |
3 | Gute-Fahrt | Dobro + | 235/35 R19 | 2023 |
2 | Autozeitung | Zmagovalec testa | 235/35 R19 | 2023 |
4 | ACE | Zelo priporočljiva | 225/45 R18 | 2023 |
6 | SportAuto | Zelo dobro | 225/40 R18 | 2023 |
5 | Tyre Reviews | Priporočamo | 225/40 R18 | 2023 |
2 | Autobild | Izjemno | 225/40 R18 | 2023 |
3 | Tyre Reviews | Priporočamo | 255/35 R19 | 2022 |
6 | Autobild | Dobro | 245/40 R19 | 2022 |
3 | Sportauto | Zelo dobro | 235/35 R19 | 2022 |
5 | Autobild | Dobro | 225/45 R18 | 2022 |
1 | Autobild | Zgledno | 265/35 R20 | 2021 |
2 | Autobild | Zelo dobro | 255/35 R19 | 2021 |
4 | Tyre Reviews | 225/40 R18 | 2021 |
Nato imamo dva pretendenta za naslednje mesto, ki sta bila vsak dvakrat testirana in sta se v povprečju uvrstila na četrto mesto. Hankook Ventus S1 evo3 SUV je odlična izbira za vozila SUV, saj ponuja ravnovesje med ceno in zmogljivostjo. Nasprotno je presenetila pnevmatika Kumho Ecsta HS52, ki zagotavlja uravnoteženo zmogljivost na mokri in suhi podlagi, nizko ceno, dober kotalni upor in nadpovprečno število prevoženih kilometrov, zaradi česar je kljub nekoliko višjemu hrupu izjemna vrednost.
Razvrstitev | Organizacija | Ocena | Dimenzija | Leto |
---|---|---|---|---|
3 | Vibilagare | 215/55 R17 | 2024 | |
3 | ADAC | Dobro | 215/55 R17 | 2024 |
5 | Autobild | Dobro | 205/55 R16 | 2024 |
2 | Autobild | 205/55 R16 | 2024 | |
13 | Autoklub ČR | 205/55 R16 | 2023 | |
8 | Tyre Reviews | Priporočamo | 205/55 R16 | 2023 |
8 | ADAC | Dobro | 205/55 R16 | 2023 |
6 | Autobild | Dobro | 215/55 R17 | 2022 |
3 | Autobild | 215/55 R17 | 2022 |
V kategoriji premium pnevmatik smo že omenili pnevmatiko Michelin Primacy 4+, ki je kljub višji ceni osredotočena predvsem na kotalni upor, porabo goriva in število prevoženih kilometrov.
Razvrstitev | Organizacija | Ocena | Dimenzija | Leto |
---|---|---|---|---|
8 | Automotorsport | Dobro | 235/55 R18 | 2024 |
4 | Autobild | Zgledno | 225/55 R17 | 2024 |
7 | Autozeitung | 225/45 R17 | 2024 | |
3 | ACE | Zelo priporočljiva | 225/45 R17 | 2024 |
7 | Vibilagare | 215/55 R17 | 2024 | |
2 | ADAC | Dobro | 215/55 R17 | 2024 |
5 | Autobild | 205/55 R16 | 2024 | |
1 | Autobild | Zgledno | 205/55 R16 | 2024 |
5 | Tyre Reviews | Zelo priporočljiva | 205/55 R16 | 2023 |
3 | ADAC | Dobro | 205/55 R16 | 2023 |
2 | Autoklub ČR | 205/55 R16 | 2023 |
Pnevmatika Goodyear EfficientGrip Performance 2 ponuja podobne prednosti po nižji ceni in je na testih Autobilda dosegla večjo kilometrino kot Michelinova – več kot 45.000 km. Obe pnevmatiki se v primerjavi z običajnimi potovalnimi pnevmatikami dobro obneseta v mokrih in suhih razmerah.
Nazadnje, pnevmatika Maxxis Victra Sport 5 izstopa kot najbolj ekonomična možnost. Čeprav ni tako športna, kot nakazuje njeno ime, ponuja odlično vrednost, saj opravi vse teste z dobrimi varnostnimi rezervami za mokre in suhe razmere. Je približno 50 % cenejša od povprečne premium pnevmatike.
Razvrstitev | Organizacija | Ocena | Dimenzija | Leto |
---|---|---|---|---|
7 | ACE | Priporočamo | 225/45 R17 | 2024 |
4 | Sportauto | Zelo dobro | 215/40 R18 | 2024 |
4 | Gute-Fahrt | Dobro | 235/35 R19 | 2023 |
13 | Autobild | Zadovoljivo | 225/45 R18 | 2023 |
9 | Autobild | 225/45 R18 | 2023 | |
6 | ACE | Zelo priporočljiva | 225/45 R18 | 2023 |
10 | Autobild | Zadovoljivo | 225/40 R18 | 2023 |
9 | SportAuto | Dobro | 225/40 R18 | 2023 |
9 | AutoMotorSport | Zadovoljivo | 245/45 R19 | 2022 |
5 | Autobild | Dobro | 245/40 R19 | 2022 |
7 | Autobild | Dobro | 235/55 R18 | 2022 |
6 | Autobild | Dobro | 255/35 R19 | 2021 |
7 | Autozeitung | 225/40 R18 | 2021 | |
20 | Autobild | 245/45 R18 | 2020 | |
18 | Autobild | Pogojno priporočeno | 245/45 R18 | 2020 |
5 | AutoMotorSport | Dobro | 225/45 R18 | 2020 |
4 | ADAC | Dobro | 225/40 R18 | 2020 |
Na voljo je še veliko drugih možnosti, nekatere od njih smo opisali v člankih in videoposnetkih o novih letnih pnevmatikah za leto 2024 in lanskih testih. Za hiter pregled najboljših možnosti za vaše vozilo in trenutnih cen obiščite našo spletno stran in vnesite velikost pnevmatike.