Celoletne pnevmatike za leto 2023 – pregled najnovejših in najboljših modelov

Pred nekaj leti v našem podnebju nihče ni želel slišati o celoletnih pnevmatikah, saj uporaba ene pnevmatike za vse letne čase ni veljala za varno in izkušnje s starejšimi celoletnimi pnevmatikami so to samo potrjevale. Toda dojemanje voznikov o njih se je postopoma začelo spreminjati leta 2015, ko je Michelin, eden najbolj zaupanja vrednih proizvajalcev pnevmatik, predstavil svoj revolucionarni model CrossClimate. Ta je imel novo obliko tekalne plasti, ki je bolj spominjala na letne pnevmatike, vendar je bila zaradi edinstvenega koncepta tekalne plasti primerna tudi za vožnjo po snegu. Vozniki so začeli bolj zaupati celoletnim pnevmatikam in danes celoletne pnevmatike predstavljajo več kot 20 % evropskega trga pnevmatik.

Seveda pa so poleg modela CrossClimate na trgu tudi modeli drugih proizvajalcev, ki imajo prav tako bogate izkušnje s proizvodnjo sodobnih celoletnih pnevmatik. Zato si oglejmo najboljše modele za leto 2023.

Michelin CrossClimate 2

Začnimo takoj po uvodnih odstavkih in si oglejmo pnevmatiko Michelin CrossClimate 2, ki je bila predstavljena razmeroma nedavno, leta 2021. Dejansko gre za tretjo generacijo – med prvo in drugo generacijo je bil predstavljen tudi model, znan kot CrossClimate+. Michelin je tega novinca predstavil v kar 105 velikostih, od R15 do R20, tako da je povsem mogoče, da ga lahko namestite v svoj avtomobil. Poleg izboljšanja voznih lastnosti se je Michelin po svoji dobri navadi osredotočil tudi na dolgoročno vzdržljivost in ohranjanje voznih lastnosti v celotni življenjski dobi pnevmatike, kar je pogosto spregledan vidik, ki je še pomembnejši pri celoletnih pnevmatikah, ki morajo delovati v vseh pogojih. Ta strategija spodbuja tudi trajnost, zato je pnevmatika Crossclimate 2 tudi smiselna okoljska izbira.

Model pnevmatikeOdstotek zmogljivosti nove pnevmatikeOdstotek zmogljivosti obrabljene pnevmatike
MICHELIN CrossClimate 2100%100%
MICHELIN CrossClimate +95.1%87.5%
BRIDGESTONE Weather Control A005 EVO84.6%65.2%
CONTINENTAL AllSeasonContact95.6%91.9%
GOODYEAR Vector 4Seasons Gen-394.6%90.6%
PIRELLI Cinturato All Season Plus72.0%54.2%
Razlika v oprijemu na snegu nove pnevmatike in pnevmatike, obrabljene do oznake 2 mm, kot jo je testiral TÜV

In kako so videti testi na CrossClimate 2?

Neodvisne testne organizacije so o pnevmatiki Michelin CrossClimate 2 podale veliko povratnih informacij. Po ocenah revij Autobild 2021 in 2022 to vsestransko pnevmatiko odlikujejo izjemne vozne lastnosti na zasneženih in suhih cestah, krajša zavorna pot na suhi cesti in energijsko varčen kotalni upor. Vendar pa ima pnevmatika manjše pomanjkljivosti pri vožnji na mokri podlagi, saj je nagnjena k podkrmarjenju in ima povprečno bočno vodenje na mokrih površinah.

Michelin CrossClimate 2: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
2TYRE REVIEWSZelo priporočljiva235/35 R192024
4AUTOBILD225/50 R172024
3AUTOBILDZgledno225/50 R172024
2ALVOLANTE225/50 R172024
2AutobildZgledno225/40 R182024
4SPORTAUTODobro215/40 R182024
4Tyre ReviewsZelo priporočljiva205/55 R162024
4ADACDobro205/55 R162024
2Autobild225/45 R172023
1AutobildZgledno225/45 R172023
1Tyre ReviewsZmagovalec testa195/65 R152023
1Tyre ReviewsZmagovalec testa225/45 R172022
1 ARBÖZelo priporočljiva205/55 R172022
1Autoklub ČR205/55 R162022
9AutobildZadovoljivo195/55 R162022
3Autobild195/55 R162022
7AutobildZadovoljivo225/50 R172021
1Autobild225/50 R172021
2AutobildDobro215/65 R172021
1Tyre ReviewsZmagovalec testa205/55 R162021

AUTO-Strassenverkehr, še ena testna enota, se je strinjala z visoko zmogljivostjo na snegu, kratko zavorno potjo na suhi površini ter dobrimi povratnimi informacijami in oprijemom v suhih ovinkih. Vendar so ugotovili, da je zavorna pot na mokrih površinah nekoliko daljša, da je v mokrih ovinkih premalo krmiljena in da je varnost pri akvaplaningu nekoliko omejena. Opazili so tudi šibek zvok pri hitrosti med 50 in 30 km/h.

Spletna stran TyreReviews.com je v svoji recenziji leta 2022 pnevmatiko CrossClimate 2 pohvalila zaradi najboljših zmogljivosti na snegu, najkrajšega zaviranja na suhi podlagi in visoke odpornosti proti akvaplaningu. Opozorili pa so na omejitve pri testih oprijema na mokri podlagi z višjo stopnjo podkrmarjenja. Kljub nekaterim pomanjkljivostim, zlasti pri zmogljivosti na mokri cesti, so sklenili, da je CrossClimate 2 izjemna celoletna pnevmatika, vredna nagrade za zmagovalca testov, vendar so predlagali, da bi lahko Michelin izboljšal naslednjo generacijo tako, da bi del svoje impresivne zmogljivosti na snegu zamenjal za boljše zmogljivosti na suhi in mokri cesti.

Continental AllSeasonContact 2

Nato se lotimo letošnjega pričakovanega novinca – naslednika Continentalove zelo priznane pnevmatike AllSeasonContact. Nemški proizvajalec se je na vseletne pnevmatike podal pozneje, saj ni povsem verjel, da se bo ta trend uveljavil. Še vedno imam v živem spominu, kako je Continentalov predstavnik nekje leta 2016 dejal, da če res želite vse leto voziti z eno pnevmatiko, kupite njihov model WinterContact. In takrat je imel prav – dejansko se je več testov celoletnih pnevmatik v tistem obdobju končalo z zmago referenčne zimske pnevmatike.

Vendar si je tudi Continental sčasoma premislil in proti koncu leta 2017 predstavil svojega predstavnika za ta segment, kar nas je zelo zanimalo, saj je zlasti seriji WinterContact težko najti konkurenco, zato je bila letvica postavljena zelo visoko. In res – Continental je predstavil pnevmatiko AllseasonContact, ki je bolj osredotočena prav na sneg in mokro podlago ter manj na suho podlago. In za nas upravičeno – kritične situacije na cesti se najpogosteje pojavljajo v teh razmerah. Na testih je bila dodatno pohvaljena zaradi kotalnega upora in prevoženih kilometrov, medtem ko je bila kritizirana zaradi zmogljivosti na suhem, zlasti zaradi daljše zavorne poti.

Letos je Continental predstavil naslednika prve generacije, pnevmatiko AllSeasonContact 2. Zaradi izboljšane zmesi in vzorca tekalne plasti novi izdelek obljublja15-odstotno povečanje prevoženih kilometrov in 6-odstotno zmanjšanje kotalnega upora, kar je glede na odlične podatke predhodnika impresiven dosežek. Poleg tega sta bili izboljšani vodljivost na suhem in zavorna pot tako v suhih kot mokrih razmerah. Udobje, zmogljivost na snegu in odpornost proti akvaplaningu ostajajo nespremenjeni.

Continental AllSeasonContact 2: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
2TYRE REVIEWSZelo priporočljiva235/35 R192024
4ALVOLANTE225/50 R172024
3AUTOBILD225/50 R172024
2AUTOBILDZgledno225/50 R172024
1AutozeitungZmagovalec testa215/55 R172024
1ACEZelo priporočljiva215/50 R182024
1SPORTAUTOIzjemno215/40 R182024
1Tyre ReviewsZmagovalec testa205/55 R162024
5Autobild225/45 R172023
2AutobildZgledno225/45 R172023

Skupno bo pnevmatika od jeseni na voljo v 99 velikostih, kar naj bi po Continentalovih besedah pokrilo 87 % avtomobilskega trga.

[availableSize=Continental_AllSeasonContact_2]

Bridgestone Turanza All Season 6

Bridgestone je letos v svojo ponudbo vključil tudi novost, pnevmatiko AS6. Ta sledi pnevmatiki Weather Control A005 EVO in je zdaj del serije Turanza, kar pozdravljamo, saj je bila blagovna znamka močno poenostavljena.

Njegova predhodnica je bila na testih pogosto omenjena kot specialistka za suho in mokro podlago. Vendar so bili njegovi rezultati na testih precej odvisni tudi od posamezne testirane dimenzije – pravzaprav se sodbe na testih nekoliko razlikujejo. Vozne lastnosti na snegu se nato pogosto navajajo kot bolj slaba stran, zato je idealna izbira za podnebje, kjer je sneg bolj izjema.

Bridgestone Turanza All Season 6: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
2TYRE REVIEWSZelo priporočljiva235/35 R192024
12AUTOBILDZadovoljivo225/50 R172024
3ALVOLANTE225/50 R172024
1AUTOBILD225/50 R172024
4AutobildZgledno225/40 R182024
3AutozeitungZelo priporočljiva215/55 R172024
3ACEPriporočamo215/50 R182024
3SPORTAUTOZelo dobro215/40 R182024
2Tyre ReviewsZelo priporočljiva205/55 R162024
1AutobildZmagovalec testa235/65 R172023
3AutobildZgledno225/45 R172023
1Autobild225/45 R172023

Vendar se zdi, da je nova pnevmatika to odpravila – Bridgestone je dal opraviti neodvisni test pri TÜV SÜD, v katerem so preverili tudi zmogljivost pnevmatike na snegu:

Zaviranje na mokri podlagi (m)Zaviranje na suhem (m)Zaviranje na snegu (m)Učinkovitost na snegu (%)
Bridgestone Turanza All Season 627.238.617.3100
Michelin CrossClimate 231.437.817.1101.5
Continental AllSeasonContact28.341.318.095.8
Goodyear Vector 4Season Gen328.942.317.596.4
TÜV test pnevmatike Bridgestone Turanza All Season 6 in njenih konkurentov

Na snegu je bila nova pnevmatika boljša od Continentalove in Goodyearove, boljše rezultate je imel le Michelin. Tudi pri zaviranju na mokri cesti, kjer je zavirala prva med vsemi pnevmatikami, je dosegla spodoben rezultat. Poleg tega je Bridgestone delal tudi na vzdržljivosti – nova pnevmatika naj bi v primerjavi s predhodnico dosegla skoraj 20-odstotno povečanje števila prevoženih kilometrov, kar je ponovno potrdil tudi strokovni testni laboratorij.

Bridgestone Turanza All Season 6 je razvita in izdelana v Evropi ter je namenjena tako običajnim kot električnim avtomobilom. Izdelana bo v 85 dimenzijah od R16 do R21, s čimer naj bi po Bridgestonovih besedah pokrili 96 % povpraševanja po pnevmatikah za velika kolesa v segmentu potovalnih pnevmatik.

GoodYear Vector 4Seasons Gen-3

Da bi zajeli najpomembnejše predstavnike segmenta premium celoletnih pnevmatik, nam manjka vsaj še en predstavnik podjetja Goodyear. Podjetje se je hitro odzvalo na trend celoletnih pnevmatik in že leta 2016 predstavilo prvo generacijo pnevmatik Vector 4Seasons. Že od prve generacije pnevmatike Vector 4Seasons veljajo za strokovnjake za sneg, zato so boljše za države s stalnim snegom na cestah. Na voljo je v 75 velikostih od R14 do R20.

Kako so videti testi pnevmatik GoodYear Vector 4Seasons Gen-3?

AutoBild (pregled 2020): Pohvaljen je bil zaradi vsestranske zmogljivosti v vseh vremenskih razmerah, izpostavljeno pa je bilo tudi dinamično upravljanje na snegu, mokri in suhi cesti. Pnevmatika se je ponašala tudi s pohvalnimi zimskimi lastnostmi in dosegla visoko število prevoženih kilometrov.

TyreReviews.com (ocena za leto 2021): Pnevmatiko so pohvalili zaradi odličnih lastnosti v mokrih in zasneženih razmerah, nizkega kotalnega upora in dobre ravni udobja. Vendar pa je bila ocenjena z nižjo oceno zaradi povprečnega zaviranja na suhem.

AutoBild (ocena za leto 2021): Pnevmatika je bila pohvaljena zaradi odličnih lastnosti na snegu in visoke varnostne rezerve pri akvaplaningu. Pokazala je stabilno vodljivost tako na mokri kot na suhi površini in bila opažena zaradi harmoničnega obnašanja pri krmiljenju. Edina navedena slabost je bila njena višja cena.

AutoBild (pregled 2022): Vozilo je prejelo pohvale za svoje impresivne vozne lastnosti v vseh vremenskih razmerah, pohvaljeno je bilo za dinamično vodljivost na mokri in suhi cesti, natančno obnašanje volana in visoko število prevoženih kilometrov. Povečan kotalni upor je bil edina kritična pripomba.

AUTO-Strassenverkehr (pregled 2022): Pohvaljena je bila zaradi spodobnega oprijema in agilnega upravljanja na snegu ter zelo dobrega nadzora na suhi cesti, čeprav je bila nekoliko manj dinamična. Kritike so bile namenjene omejenemu oprijemu na snegu in nestabilnosti pri spremembi obremenitve na mokri podlagi, daljši zavorni poti na suhem asfaltu ter visokemu kotalnemu uporu. Kljub temu je bil pohvaljen kot dobro zaokrožen paket, ki je še posebej primeren za manj zmogljive avtomobile.

TyreReviews.com (pregled 2022): V pregledu je bila pnevmatika pohvaljena zaradi odličnega oprijema v mokrih razmerah, visoke odpornosti proti akvaplaningu ter odličnega zaviranja in vodljivosti na snegu. Kot pomanjkljivosti sta bila navedena slabši oprijem na snegu in daljša zavorna pot na suhem. Vendar je bila pnevmatika dosledno uvrščena med najboljše v različnih vremenskih razmerah, vključno z rezultati pri akvaplaningu in na snegu.

GoodYear Vector 4Seasons Gen-3: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
6AUTOBILD225/50 R172024
5ALVOLANTE225/50 R172024
4AUTOBILDZgledno225/50 R172024
3AutobildZgledno225/40 R182024
1AutozeitungZmagovalec testa215/55 R172024
3ACEPriporočamo215/50 R182024
5SPORTAUTODobro215/40 R182024
1ADACZelo dobro205/55 R162024
12Autobild225/45 R172023
6AutobildDobro225/45 R172023
2Tyre ReviewsZelo priporočljiva195/65 R152023
3Tyre ReviewsZelo priporočljiva225/45 R172022
4 ARBÖPriporočamo205/55 R172022
3Autoklub ČR205/55 R162022
6Autobild195/55 R162022
1AutobildZadovoljivo195/55 R162022
3Autobild225/50 R172021
1AutobildZmagovalec testa225/50 R172021
4AutobildZgledno215/60 R162021
4Autobild205/55 R162020
1AutobildZmagovalec testa205/55 R162020

Če povzamemo, je pnevmatika Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 visoko ocenjena zaradi svoje splošne zmogljivosti v različnih vremenskih razmerah, pri čemer je posebej pohvaljena njena vodljivost na mokrem in snegu. Najpogostejše kritike se nanašajo na zmogljivost zaviranja na suhem in kotalni upor.

Hankook Kinergy 4S2 H750 / 4S2 X H750A

Poleg tradicionalnih premium proizvajalcev velja omeniti tudi Hankook, ki je prav tako premium izbira za celoletne pnevmatike po ne povsem premium ceni. Hankook preprosto dokazuje, da je tudi kakovostne pnevmatike mogoče narediti cenejše, in nič drugače ni pri pnevmatikah 4S2 ali 4S2 X, ki so namenjene vozilom SUV. Ta je bila predstavljena leta 2020 in je nadomestila prvotno pnevmatiko Kinergy 4S. Oba modela skupaj pokrivata impresivnih 109 velikosti pnevmatik od R14 do R20. Pnevmatika ima zelo dobre vozne lastnosti, le zaradi večjega kotalnega upora ni povsem primerna za električna vozila.

Kako se je Kinergy 4S2 H750 odrezal na testih?

Po mnenju revije AutoBild se pnevmatika odlikuje s prepričljivimi voznimi lastnostmi na mokri podlagi, dobrimi lastnostmi na snegu, kratko zavorno potjo na mokri in suhi podlagi ter odličnimi rezervami za akvaplaning. Opozorjena pa je bila tudi na zmerno število prevoženih kilometrov in zadovoljivo vozno udobje. Po drugi strani pa jo TyreReviews.com ocenjuje kot izjemno uravnoteženo celoletno pnevmatiko z izjemnimi zmogljivostmi v vseh testiranih kategorijah, kljub povprečnemu oprijemu na snegu. Pohvalijo njeno močno odpornost proti akvaplaningu, izjemno kratko zaviranje na mokri podlagi, odlično vodljivost na mokri podlagi, visoko raven oprijema na snegu in suhi podlagi ter nizko raven hrupa. Edino področje, na katerem je pnevmatika pomanjkljiva, je njen visok kotalni upor. Če povzamemo, neodvisne testne organizacije menijo, da je pnevmatika Hankook Kinergy 4S2 H750 zanesljiva in visoko zmogljiva pnevmatika, primerna za različne vremenske razmere. Kljub manjšim pomanjkljivostim, kot sta visok kotalni upor in povprečna kilometrina, jo priporočamo zaradi njene izjemne zmogljivosti v večini kategorij.

Hankook Kinergy 4S2 H750: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
2SPORTAUTOZelo dobro215/40 R182024
3ADACDobro205/55 R162024
13Autobild225/45 R172023
8AutobildDobro225/45 R172023
3Tyre ReviewsZelo priporočljiva195/65 R152023
2Tyre ReviewsZmagovalec testa225/45 R172022
5Autobild195/55 R162022
3AutobildDobro195/55 R162022
4Autobild225/50 R172021
3AutobildDobro225/50 R172021
1AutobildZgledno215/60 R162021
7AutobildDobro205/55 R162020
6Autoklub ČR205/55 R162020
3Autobild205/55 R162020
8Autobild225/45 R172019
5AutobildDobro225/45 R172019
5ACEPriporočamo205/60 R162019
5AutobildDobro195/65 R152018
4Autobild195/65 R152018
Hankook Kinergy 4S2 X H750A: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
3AutobildZgledno235/65 R172023
2AutobildZgledno225/50 R182022
1AutobildZgledno215/65 R172021

Kleber Quadraxer 3

Iskanje kakovostne pnevmatike med cenejšimi pnevmatikami je pri celoletnih pnevmatikah zahtevnejše kot pri zimskih ali letnih pnevmatikah. V primerjavi z letnimi so zahtevnejše za razvoj, uporabljene tehnologije pa so razmeroma nove, da bi se proizvajalcem splačalo zagotavljati jih cenejšim znamkam iz koncernov.

Na srečo je nekaj takšnih predstavnikov – eden od njih je model Quadraxer 3 podjetja Kleber, Michelinove podznamke. In njegova zasnova tekalne plasti ne zanika povsem koncerna Michelin – bloki v obliki črke “V” so zelo podobni tistim pri pnevmatiki Michelin CrossClimate 2.

Quadraxer 3 je bil novost leta 2022, v istem letu pa se je na testu Autobild uvrstil na dobro 4. mesto. Tam so ga pohvalili zaradi dobrih zmogljivosti na zasneženih in suhih cestah, odlične varnostne rezerve pri akvaplaningu, kratke zavorne poti v suhih razmerah in dobrega voznega udobja. Nasprotno pa so mu očitali premajhno krmiljenje na mokrih cestah. Na voljo je v 101 velikosti od R15 do R20 in je v povprečju za več kot 40 % cenejša od pnevmatike Michelin Crossclimate. In v tem primeru tega verjetno ne bo odtehtala niti daljša življenjska doba – na omenjenem testu Autobild je Michelinova ocenjena na 44.000 kilometrov, Kleberjeva pa na 51.000 kilometrov. Iščete cenovno ugodno celoletno pnevmatiko? Kleber je lahko prava izbira.

Kleber Quadraxer 3: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
7AUTOBILD225/50 R172024
7AUTOBILDDobro225/50 R172024
5AutobildDobro225/40 R182024
8Autobild225/45 R172023
7AutobildDobro225/45 R172023
4Tyre ReviewsZelo priporočljiva195/65 R152023
4Autobild195/55 R162022
4AutobildDobro195/55 R162022

[availableSize=Kleber_Quadraxer_3]