Barum Polaris 6: nova cenovno ugodna zimska pnevmatika – lastnosti, kaj lahko pričakujete na testih

V seriji razprav o novih pnevmatikah za sezono 2024 smo se posvetili segmentu poceni pnevmatik, v katerem pogosto prevladujejo azijski proizvajalci. Vendar je danes v središču pozornosti evropski model, natančneje iz Češke: šesti model serije Barum Polaris.

Številčenje generacij: Pohodništvo: podrobnejši pogled

Čeprav je model Barum Polaris 6 označen kot šesti model, je številčenje lahko nekoliko zavajajoče. Peti model, predstavljen leta 2018, je sledil modelu Polaris 3 in preskočil eno številko. Tehnično gledano je tako model Polaris 6 peta generacija, vendar je bil kljub temu nestrpno pričakovan. Pričakovanje je deloma posledica dolgoletne povezave podjetja Barum s skupino Continental, ki mu omogoča izkoriščanje naprednih tehnologij, podobno kot ima Kleber koristi od Michelina.

Oblikovanje in lastnosti tekalne plasti

Oblika pnevmatike Barum Polaris 6 se jasno razlikuje od prejšnje generacije Polaris 5 in je namesto tega zelo podobna najnovejšim zimskim pnevmatikam Continental TS, ki se prav tako večinoma proizvajajo na Češkem. Novi model ima dezen tekalne plasti v obliki črke “V”, ki je optimiziran za delovanje v zasneženih razmerah. Poleg tega je bila zmes pnevmatike posodobljena tako, da zagotavlja manjši kotalni upor in večjo vzdržljivost, zaradi česar je “pripravljena na električno energijo”.

Barum Polaris 5 vs. Continental WinterContact TS860 vs. Barum Polaris 6

Izboljšave zmogljivosti

Barum je pripravil podrobno primerjavo s prejšnjo generacijo, ki kaže na znatne izboljšave:

  • Trajnost se je povečala za 8 %.
  • Kotalni upor in zmanjšanje hrupa sta se izboljšala za 3 %.
  • Obstojnost na snegu se je izboljšala za 2 %, medtem ko je učinkovitost na mokri in suhi cesti 100-odstotna.

Prejšnja generacija

Barum Polaris 5

Barum Polaris 5

★★★☆☆ 3.2/5

Dimenzije: 135/35R13 - 255/80R19

število velikosti: 68

število testov: 5

Prikaži več podrobnosti...

Pregled prejšnje generacije: Prednosti in slabosti

Če se ozremo nazaj na model Polaris 5, smo ga najbolj hvalili zaradi nizke porabe goriva in dolge življenjske dobe, že na snegu pa se je solidno obnesel. Z izboljšavami novega modela naj bi se Polaris 6 kot pnevmatika za vožnjo na snegu še bolj izkazala.

Vendar je bila pnevmatika Polaris 5 deležna kritik zaradi svojega obnašanja na mokrih cestah, kjer je bila nagnjena k podkrmarjenju in prekrmarjenju. V sporočilu za javnost za pnevmatiko Polaris 6 niso omenjene posebne izboljšave za delovanje na mokri podlagi, vendar je glede na preoblikovano tekalno plast verjetno, da se bo novi model obnašal drugače. Za potrditev morebitnih sprememb bomo morali počakati na teste. Poleg tega je bila prejšnja generacija kritizirana zaradi premajhne odzivnosti in natančnosti krmiljenja na suhih cestah, kar je področje, ki prav tako zahteva testiranje novega modela.

Razpoložljivost in cena

Barum Polaris 6 je na voljo v 20 velikostih, od R15 do R19. Na podlagi oznak EU dosledno prejema oceno C za oprijem na mokri podlagi in B/C/D za učinkovitost porabe goriva, pri čemer ožje velikosti prejemajo boljše ocene učinkovitosti porabe goriva. Novi model je v povprečju za 20 % dražji od prejšnjega, vendar je treba omeniti, da se obe generaciji v razponu velikosti minimalno prekrivata.