Vsako leto AutoBild znova preizkusi eno izmed najbolj vsestranskih segmentov pnevmatik: celoletne pnevmatike. Te “365-dnevne rešitve” obljubljajo, da bodo zmogle vse od poletnih vročin do zmrzljivih jutrov — mikavna ponudba za voznike v zmernih podnebjih, ki bi raje preskočili sezonsko menjavo.
V zadnjem testu (številka iz oktobra 2025) je AutoBild primerjal deset modelov celoletnih pnevmatik v priljubljeni dimenziji 215/50 R18 — dimenziji, pogosti pri kompaktnih crossoverjih in srednje velikih limuzinah.
☰
Preizkušeno, kot se spodobi za pravo celoletno pnevmatiko
Ocena je zajemala snežne, mokre in suhe discipline, pri čemer so bili za “Eco-Master” uvrstitev vključeni tudi stroškovni dejavniki (kotalni upor, obraba in cena).
Snežne teste so izvedli v srčiki zime na Novi Zelandiji, medtem ko sta mokra in suha zmogljivost preizkusili na preizkusnem poligonu Pirellija v Vizzoli blizu Milana in testnih progah Stellantisa v Baloccu.
Bridgestone in Continental zmagovalca
Bridgestone Turanza All Season 6 (★89) in Continental AllSeason Contact 2 sta dosegla zaželeno oceno „vorbildlich” (vzorno) in identične skupne rezultate 1,2.
Kljub enaki oceni imata ti dve pnevmatiki nekoliko različne značaje:
- Bridgestone Turanza All Season 6 (★89) – resničen univerzalec. Uravnotežena v vseh pogojih, navdušila je z stabilnim obnašanjem na mokrem, predvidljivim oprijemom na snegu in nizkim kotalnim uporom. Edino njena rahlo glasnejša raven hrupa na cesti jo je odvrnila od popolnosti.
- Continental AllSeason Contact 2 – specialist za sneg v skupini. Izstopal je na zimskih cestah in pokazal prepričljiv oprijem na mokrem. Njegove zaviralne razdalje na suhem so bile malenkost daljše, a še vedno v razredu “vzorno”.
Obe pnevmatiki jasno kažeta, kako daleč je razvoj celoletnih pnevmatik prišel — varno delovanje v različnih vremenskih razmerah brez večjih kompromisov.
Pirelli in Goodyear tesno za vodilnima
Ne daleč za vodilnima sta Pirelli Cinturato All Season SF3 (★94) in Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 pokazala močne značaje.
Pirellijev model je navdušil s krajšimi zaviralnimi razdaljami in ostrim obnašanjem na suhem, medtem ko so Goodyearjeve vrhunske ocene na snegu zasenčile daljše zaviralne razdalje na mokrem, kar je povzročilo manjšo degradacijo iz “vorbildlich” v “gut”.
Presenečenja v srednjem rangu in pasti proračunskih pnevmatik
Srednji del lestvice, kot so Kleber Quadraxer 3 (★82), Hankook Kinergy 4S² X in Giti AllSeason AS1, je ponudil spoštovanja vredne, uravnotežene predstave, vendar ni povsem dosegel prefinjenosti premium pnevmatik.
Nižje na seznamu sta se Linglong in Fortuna mučili — zlasti pri mokrih testih, kjer so daljše zaustavitvene razdalje in manj predvidljivo obnašanje izpostavile vrzel v zmogljivosti v primerjavi z uveljavljenimi znamkami.
Zakaj je to pomembno
AutoBildov test ponovno pokaže, da so se celoletne pnevmatike razvile, vendar vse obljube o pnevmatikah za vse letne čase niso enake. Najboljši modeli danes združujejo dejansko zimsko sposobnost z zanesljivim vedenjem na suhem in mokrem. Za voznike v srednje blagih zimah Srednje Evrope najbolj ocenjeni Bridgestone in Continental nudita skoraj enako varnost kot zimske pnevmatike brez nadležnosti sezonskih menjav.
Podrobnosti testa na hitro
- Dimenzija pnevmatike: 215/50 R18
- Uteži kategorij: Sneg 30 %, Mokro 30 %, Suho 20 %, Stroški 20 %
- Ocena: Nemška šolska lestvica (1 = zelo dobro → 6 = nezadovoljivo)
- Ključna testna prizorišča: Nova Zelandija (sneg), Vizzola (mokro/suho), Balocco (suho), laboratorijsko testiranje kotalnega upora
Metodologija AutoBild ostaja med najbolj celovitimi v Evropi, saj ocenjuje varnostno kritične discipline, kot so zaviranje, vodljivost, akvaplaning in slalom. Celotno razvrstitev in vse izmerjene podatke — vključno z zaviralnimi razdaljami in ocenami oprijema — najdete v podrobni tabeli rezultatov spodaj.