Autobild preizkusil zavorno pot 55 zimskih pnevmatik in izbral kandidate za končni test

Autobild je tako kot vsako leto s svojim testom zavorne poti pregledal vse večje in manj znane modele zimskih pnevmatik. Med njimi je izbral najboljše za temeljit test.

Začetna kvalifikacija je bila osredotočena na teste zaviranja – zaviranje s hitrosti 50 km/h na snegu in z 80 km/h na mokrem cestišču. Za prihajajoči finale je bilo izbranih le 20 pnevmatik z najboljšimi rezultati. Pnevmatike, katerih zavorna pot na mokri podlagi je presegla 40 metrov, so bile samodejno diskvalificirane iz nadaljnjega testiranja.

Vendar je preskus zavorne poti razkril veliko zanimivih podatkov. Za nas je bilo največje presenečenje 27. mesto pnevmatike Nokian Snowproof 2, ki je padla predvsem zaradi zavorne poti na mokri površini, kjer je za ustavitev s hitrosti 80 km/h potrebovala celih 40 metrov. To je več kot 5 metrov več kot pri zmagovalcih testa. Razlog je morda hitra selitev proizvodnje iz Rusije, ki je bila omenjena v letošnjem testu STRAßENVERKEHR in je bistveno škodovala doslednosti in kakovosti proizvodnje.

Nokian Snowproof 2

Nokian Snowproof 2

★★★½☆ 3.6/5

Dimenzije: 185/45R15 - 235/65R19

število velikosti: 16

število testov: 3

Prikaži več podrobnosti...

Še ena zanimiva uvrstitev je prvo mesto letošnjega novinca – pnevmatike Bridgestone Blizzak 6. Tudi na drugih letos opravljenih testih je videti zelo obetavno, še posebej se odlikuje na mokrih površinah, kar se je pokazalo na tem testu, kjer se je skupaj z drugouvrščeno pnevmatiko Kumho ustavila na prvem mestu med vsemi testiranimi. Seveda ne zaostaja niti na snegu, kjer je Kumho prehitela za manj kot meter.

Zmagovalec testa

Bridgestone Blizzak 6

Bridgestone Blizzak 6

★★★★☆ 4.4/5

Dimenzije: 175/35R16 - 275/65R21

število velikosti: 69

število testov: 4

Prikaži več podrobnosti...

Drugo in tretje mesto sta na splošno zanimivi – za Kumho je pnevmatika GT Radial Winter Pro 2 Evo, ki je izrecno nizkocenovna različica. Vendar obstaja velika verjetnost, da v končnem podrobnem testu nobena ne bo dosegla tako visokega položaja, vendar je to vseeno velik dosežek. Za Kumho imamo podatke tudi iz drugih testov, vendar je pnevmatika GT Radial novinec, zato smo radovedni na končni test – še posebej, ker stane praktično polovico v primerjavi s premijskimi različicami.

Kumho WinterCraft WP52

Kumho WinterCraft WP52

★★½☆☆ 2.8/5

Dimenzije: 155/40R13 - 235/80R18

število velikosti: 45

število testov: 5

Prikaži več podrobnosti...

Na četrtem mestu je Pirelli Cinturato Winter 2, katerega lastnosti že poznamo iz drugih testov. Peto mesto za pnevmatiko Michelin Alpin 6 nas ne razveseljuje preveč, saj nas bolj zanimajo rezultati nove pnevmatike Michelin Alpin 7, ki je nadomestila šesto generacijo. Vendar v času testiranja verjetno še ni bila na voljo, upamo pa, da jo bomo videli preizkušeno letos. Na testu bi radi videli tudi novo pnevmatiko Barum Polaris 6, vendar se moramo pri tem testu zadovoljiti s peto generacijo.

Michelin ALPIN 6

Michelin ALPIN 6

★★★☆☆ 3.5/5

Dimenzije: 155/40R15 - 225/70R20

število velikosti: 59

število testov: 5

Prikaži več podrobnosti...

Relativno razočaranje sta tudi 8. in 9. mesto pnevmatik Continental WinterContact TS870 in Goodyear UltraGrip Performance 3. Vendar verjamemo, da se bosta ti dve pnevmatiki na zadnjem testu še vedno potegovali za najvišja mesta.

GoodYear UltraGrip Performance 3

GoodYear UltraGrip Performance 3

★★★★½ 4.9/5

Dimenzije: 175/30R14 - 305/65R22

število velikosti: 110

število testov: 5

Prikaži več podrobnosti...

Od 30. mesta naprej je na ogled prikaz nizkocenovnih pnevmatik, ki jih nikakor ne smete priporočati – svetujemo, da se jim izognete. Tudi znotraj prve petnajsterice je na voljo veliko poceni pnevmatik, ki se obnesejo veliko bolje, nekaj več pa jih omenjamo v našem velikem pregledu trga zimskih pnevmatik.