V letnem zimskem testu revije Autobild je bilo preizkušenih 54 tekalnih plasti pnevmatik, in sicer na mokri cesti pri zaviranju pri hitrosti 80 km/h in na snegu pri zaviranju pri hitrosti 50 km/h. Rezultat je edinstven pregled modelov, ki jih na testih običajno ne vidimo. Oglejmo si torej najzahtevnejši test pnevmatik v letu 2023.
Tudi tokrat je bil najuspešnejši model Bridgestonova LM-005, ki je, tako kot na prvem letošnjem testu ACE/ARBÖ/GTÜ, zmagal z absolutno najboljšo zmogljivostjo na mokri podlagi. Tokrat pa je šlo le za zavorno pot, vendar bomo videli celoten test, na katerega je napredovalo 20 najboljših pnevmatik. Na drugem mestu najdemo pnevmatiko Michelin Pilot Alpin 5, ki prav tako pobira nagrado za nagrado in njen položaj ni presenečenje. Na tretjem mestu je Goodyearova novost, pnevmatika Goodyear Ultragrip Performance 3, za katero smo zelo radovedni, kako bo videti na končnem testu, saj o njej še nimamo drugih podatkov o vožnji.
Nato pa postane zanimivo – pred sedmim mestom, na katerem je zdaj že legendarna ContiWinterContact TS870P, so tri cenejše pnevmatike – Kleber Krisalp HP3, njena sestra dvojčica BFGoodrich G-FORCE WINTER 2 s skoraj enakimi vrednostmi in lanska novost Firestone Winterhawk 4. Pri pnevmatikah Kleber in BF Goodrich po večletnem testiranju že vemo, da sta zelo močni na snegu, vključno z zavorno potjo, zato jima ta test ustreza. To so moji zelo pogosto priporočeni modeli zimskih pnevmatik in verjamem, da bodo v končnem testu potrdili svoj položaj. Prijetno presenečenje je tudi položaj pnevmatike Firestone Winterhawk 3, in sicer zato, ker je lepo nasprotje prej omenjenima pnevmatikama Kleber in BFGoodrich. Pravzaprav je nekoliko močnejša na mokri cesti, kar bo prav tako zagotovo našlo svoje kupce. Naslednji po vrsti so Hankook, Pirelli in Laufenn.
Na hitro pa si oglejmo tudi pnevmatike, ki so nas nekoliko pustile na cedilu, in sicer Dunlopovo pnevmatiko Winter Sport 5, ki je na trgu že od leta 2015 in nujno potrebuje posodobitev – pred njo je tudi Barum Polaris 5, za njo pa jo dohiteva Viking. Še slabša je pnevmatika Vredestein Wintrac Pro, ki je s 17. mesta le za las zgrešila končni izbor, a v katerem bodo pnevmatike imele priložnost dokazati svoje drugačne lastnosti. Po drugi strani pa ne bomo videli razmeroma priljubljenih cenejših pnevmatik Kumho WinterCraft WP52, Yokohama BluEarth-Winter V906, Nexen WinGuard Sport 2 WU7, Giti Gitiwinter W2, ki so zasedle 25.-28. mesto, in tudi Nankang Winter Activa SV-3, ki je zasedla kar 35. mesto. Misto. Tomket Snowroad PRO 3 je prav tako dosegel porazne rezultate, saj se je uvrstil kar na 51. mesto.
Kmalu naj bi bil objavljenzadnji Autobildov test in res smo radovedni na rezultate – veliko upamo na Goodyearovo novo pnevmatiko, za obetavno Firestone Winterhawk 4, ki bi lahko postala primerna izbira za varčnejše voznike, pa še nimamo preveč testov. Hkrati se je v končni izbor uvrstilo tudi veliko zelo ugodnih možnosti, ki v drugih testih ne dobijo prostora, zato bomo videli, ali obstaja čudežna pnevmatika, ki lahko prihrani denarnico in hkrati zagotavlja varne zimske zmogljivosti.