Vse letne pnevmatike so deležne vse večje pozornosti potrošnikov in testnih organizacij. Razlogov za to je več, vendar je glavni jasen: v zadnjih desetih letih so te pnevmatike močno napredovale in so zdaj primerna alternativa zimskim pnevmatikam za blago podnebje.
Zmagovalec testa
GoodYear Vector 4Seasons Gen-3
Dimenzije: 155/30R14 - 315/70R21
število velikosti: 126
število testov: 5
Prikaži več podrobnosti...Obstajajo še dodatni razlogi, zakaj so te pnevmatike med vozniki vse bolj priljubljene. Naraščajoči stroški menjave pnevmatik in udobje, da se izognete dvema sezonskima menjavama pnevmatik na leto – zlasti v naporni oktobrski sezoni pred zimo – so močni dejavniki. Toda ali je to večje udobje in prihranki na račun slabših voznih lastnosti? To je zagotovo vprašanje, ki se poraja vsakemu vozniku, ko razmišlja o zamenjavi.
Zmagovalec testa
Continental AllSeasonContact 2
Dimenzije: 0/0R15 - 285/70R65
število velikosti: 128
število testov: 5
Prikaži več podrobnosti...Preizkušeni modeli
Na to vprašanje smo v preteklih testih poskušali odgovoriti že večkrat. Vendar so bile v številnih primerih celoletne pnevmatike preprosto navedene brez navedbe modela ali pa so bile zimske pnevmatike vključene v teste celoletnih pnevmatik. Letos se je revija Autozeitung odločila, da izvede obsežen test, v katerem bo neposredno primerjala celoletne in zimske pnevmatike. Čeprav so bile vključene le tri celoletne pnevmatike, so to najboljši modeli, ki so trenutno na trgu: Bridgestone Turanza Allseason 6, Continental AllSeasonContact 2 in Goodyear Vector 4Seasons Gen-3. Edina opazna odsotnost je Michelinova CrossClimate 2, ki pogosto velja za najboljšo celoletno pnevmatiko za snežne razmere in bi lahko predstavljala močnejšo konkurenco modelom zimskih pnevmatik.
Rezultati
Kako se je izšlo? Če upoštevamo skupno število točk, so odločno zmagale celoletne pnevmatike. Tako Continental AllSeasonContact 2 kot Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 sta dosegli 401 točko, medtem ko je najboljša zimska pnevmatika na testu, Bridgestone Blizzak LM-005, dosegla 382 točk.
Najboljša zimska pnevmatika
Bridgestone Blizzak LM-005
Dimenzije: 155/30R14 - 315/70R22
število velikosti: 184
število testov: 5
Prikaži več podrobnosti...
Rezultati na snegu
Poglejmo, zakaj se je to zgodilo. Rezultati na snegu so še posebej zanimivi – novi celoletni modeli so se v primerjavi s prejšnjimi generacijami bistveno izboljšali. Ob tem velja omeniti, da je bila celoletna pnevmatika Bridgestone Turanza Allseason 6 še vedno najslabša pnevmatika v kategoriji na snegu. Toda druge celoletne pnevmatike so dosegle zelo dobre rezultate, zanimiv pa je rezultat obeh Continentalovih pnevmatik na testu – presenetljivo je pnevmatika Continental AllSeasonContact 2 zaradi boljšega oprijema in bočnega oprijema dosegla boljše rezultate na snegu kot njena zimska različica TS870P.
Ključna ugotovitev rezultatov za sneg je, da bi morale zimske pnevmatike v tej kategoriji znatno voditi, da bi imele možnost za skupno zmago, česar pa očitno nimajo. Zakaj je tako? Razlike v vzorcih tekalne plasti med zimskimi in celoletnimi pnevmatikami niso več tako velike kot nekoč. Zimske pnevmatike zdaj dajejo prednost tudi zmogljivosti na mokri podlagi in odpornosti proti akvaplaningu, zaradi česar so bolj podobne celoletnim pnevmatikam. Nasprotno pa celoletne pnevmatike običajno uporabljajo usmerjen dezen tekalne plasti v obliki črke V, ki je podoben zimskim pnevmatikam. Najbolj opazna razlika je v številu lamel, ki jih je pri zimskih pnevmatikah več, saj pomagajo pri oprijemu na snegu in ledu. Vendar imajo zdaj skoraj vse celoletne pnevmatike agresivne vzorce tekalne plasti v obliki črke V, ki zagotavljajo visok oprijem na snegu in hkrati učinkovito odvajajo vodo tudi pri bolj poletni zmesi tekalne plasti.
Rezultati na mokri podlagi
Na mokrih površinah je presenetljivo prvo mesto zasedla zimska pnevmatika, vendar je to le izjema, ki potrjuje pravilo. Zimska pnevmatika Bridgestone Blizzak LM-005 je na testih že dolgo časa priznana kot strokovnjak za mokre razmere. Vendar so drugo, tretje in četrto mesto zasedle celoletne pnevmatike, pri čemer je bil Bridgestone ponovno na vrhu. Glavna slabost zimskih pnevmatik na tem testu je bila njihova zavorna pot in splošna varnost, ki je bila subjektivno ocenjena na testni stezi.
Suhi rezultati
V suhih razmerah so bili rezultati po pričakovanjih. Zimske pnevmatike zaradi svoje zmesi preprosto ne morejo tekmovati, zlasti če upoštevamo kotalni upor in hrup. Zimske pnevmatike so se obdržale pri testih vodljivosti in slalomskih testih, pri zaviranju, varnosti in kotalnem uporu pa so jih celoletne pnevmatike močno presegle.
Kako razlagati rezultate
Kar se morda zdi kot prepričljiv poraz zimskih pnevmatik, ni nujno res. Pomembno je poudariti, da se letne pnevmatike v poletnih razmerah obnesejo veliko bolje kot celoletne, kar potrjujejo tudi številni drugi testi. Na primer, v najnovejšem testu celoletnih pnevmatik, ki ga je opravil Autobild, se je poletna pnevmatika s hitrosti 80 km/h ustavila skoraj 5 metrov prej v primerjavi s pnevmatiko Bridgestone Turanza AllSeason 6, ki velja za eno najboljših celoletnih pnevmatik v mokrih razmerah. To je posledica dejstva, da se celoletne pnevmatike ne razlikujejo veliko od zimskih pnevmatik. Če od svojega avtomobila poleti pričakujete bolj športne vozne lastnosti, celoletne pnevmatike morda niso prava izbira, vsaj za poletno sezono ne. Ključna ugotovitev tega testa je, da lahko celoletne pnevmatike v zimskih mesecih dobro konkurirajo zimskim pnevmatikam. Za voznike, ki živijo v podnebnih območjih, kjer je sneg redek, so celoletne pnevmatike zelo primerna alternativa zimskim pnevmatikam, saj bodo večinoma vozili v mokrih razmerah, kjer se celoletne pnevmatike obnesejo bolje kot zimske.