Test zimskih pnevmatik Autobild 2024 za vozila SUV je ponovno izpostavil ključno varnostno sporočilo: lastništvo vozila SUV s pogonom na vsa kolesa (AWD) ne zagotavlja varnosti v zimskih razmerah. Številni lastniki SUV-jev domnevajo, da so njihova vozila zaradi zmogljivosti pogona AWD popolnoma opremljena za obvladovanje snega in ledu. Vendar je to zaupanje lahko napačno.
Pogon AWD sicer izboljša oprijem med pospeševanjem, saj porazdeli moč na vsa štiri kolesa, ne izboljša pa zaviranja ali zavijanja na spolzkih površinah. Test poudarja, da “tudi najboljši pogon na vsa kolesa ne more nadomestiti zimske pnevmatike”, s čimer poudarja nepogrešljivo vlogo ustreznih zimskih pnevmatik za varno vožnjo v hladnejših mesecih.
Zmagovalec testa
Michelin PILOT ALPIN 5
Dimenzije: 205/30R16 - 315/65R22
število velikosti: 84
število testov: 5
Prikaži več podrobnosti...Pasti uporabe letnih pnevmatik pozimi: Konkretni podatki iz testa Autobild: nevarnosti, ki jih prinašajo zimske pnevmatike.
Da bi prikazal očitne razlike v zmogljivosti, je Autobild v vse testne discipline vključil poletno pnevmatiko. Rezultati so odprli oči:
– Pri zaviranju na snegu: pri zaviranju s 50 km/h na snegu se je zimska pnevmatika Michelin Pilot Alpin 5 ustavila na samo 20,5 metra. Nasprotno pa je poletna pnevmatika potrebovala zaskrbljujočih 54,4 metra, da se je ustavila – skoraj 34 metrov več, kar ustreza več avtomobilskim dolžinam. Ta velika razlika lahko pomeni razliko med varnim ustavljanjem in trčenjem.
– Obvladovanje na snegu: Med preskusi vodljivosti je bila poletna pnevmatika “popolnoma preobremenjena”, saj ni imela skoraj nobenega oprijema in je “nemočno drsela po stezi “. V poročilu o preskusu je bila poletna pnevmatika opisana kot “wintertauglich wie eine Badehose”– primerna za zimo kot kopalke. Tudi najnižje ocenjena zimska pnevmatika je bila precej boljša od letne pnevmatike.
Če morate vse leto uporabljati eno pnevmatiko, so celoletne pnevmatike zdaj dovolj dobre za to – pozimi nima smisla uporabljati poletne pnevmatike, menjava pnevmatik ob padcu temperatur pa je ključnega pomena.
Kako je bil izveden test Autobild: Vozila, pogoji in discipline
V testu Autobild je bilo ocenjenih dvanajst zimskih pnevmatik velikosti 245/45 R18 v različnih pogojih in disciplinah, da bi simulirali scenarije zimske vožnje v realnem svetu za vozila SUV. Tukaj je opisano, kako je bil test sestavljen:
– Preizkusi na snegu in ledu: Izvedeni so bili v mestu Ivalo na Finskem, severno od polarnega kroga, kjer se temperature spustijo precej pod ledišče. Ta lokacija je zagotavljala optimalne pogoje za ocenjevanje oprijema, zaviranja, vodljivosti, slalomskih zmogljivosti ter splošnega nadzora na snegu in ledu.
– Mokri in suhi testi: Izvedeni so bili na testnem mestu ATP v Emslandu na Spodnjem Saškem v Nemčiji. Pri pnevmatikah je bila preizkušena zavorna pot, odpornost proti akvaplaningu in raven hrupa na mokrih površinah.
– Preizkusi upravljanja na suhem: V testnem centru TRIWO v Pferdsfeldu v zvezni deželi Porenje-Pfalška v Nemčiji so ocenjevali zmogljivost na suhi cesti, vključno z zaviranjem, vodljivostjo in kotalnim uporom.
Za doslednost pri vseh preskusih je bil uporabljen SUV s pogonom AWD.
Zmagovalci
Zmogljivost na snegu
– Najuspešnejši izvajalec: Michelin Pilot Alpin 5 je prevladovala na snežnih testih in osvojila prvo mesto v vseh snežnih disciplinah – zaviranju, vodljivosti, slalomu in oprijemu. Pnevmatika je zagotavljala odličen oprijem in nadzor, zato je bila najboljša izbira za zasnežene razmere.
– Drugi pomembni dosežki: Vrhunske znamke, kot so Continental, Goodyear, Bridgestone in Vredestein, so se prav tako dobro odrezale na snegu in zagotovile dobre varnostne rezerve.
Drugo mesto
Continental WinterContact TS 870 P
Dimenzije: 195/30R16 - 325/70R22
število velikosti: 145
število testov: 5
Prikaži več podrobnosti...Mokri pogoji
– Najboljše zaviranje na mokrih cestah: Continental WinterContact TS 870 P je dosegla najkrajšo zavorno pot na mokrih cestah, s čimer je presegla konkurenco in povečala varnost med dežjem in blatom.
– Vodljivost in odpornost proti akvaplaningu: Goodyear UltraGrip Performance 3 je bila odlična pri vodljivosti na mokri cesti in na testih na krožnih stezah. Pnevmatike Maxxis, Giti in Continental so zagotavljale najboljšo odpornost proti akvaplaningu, ki je ključni dejavnik med močnim deževjem.
Drugo mesto
GoodYear UltraGrip Performance 3
Dimenzije: 175/30R14 - 305/65R22
število velikosti: 110
število testov: 5
Prikaži več podrobnosti...Učinkovitost na suhi cesti
– Izstopajoče zimske pnevmatike: Medtem ko so se poletne pnevmatike seveda najbolje obnesle na suhih cestah, je med zimskimi pnevmatikami Michelin Pilot Alpin 5 ponovno pokazala vrhunsko zmogljivost z najkrajšo zavorno potjo in dinamično vodljivostjo.
– Učinkovitost porabe goriva: Pnevmatike Goodyear, Continental in Bridgestone so imele najnižji kotalni upor, kar je prispevalo k varčnejši porabi goriva brez ogrožanja varnosti.
Nova pnevmatika za leto 2024
Bridgestone Blizzak 6
Dimenzije: 175/35R16 - 275/65R21
število velikosti: 69
število testov: 4
Prikaži več podrobnosti...Cenovno ugodne pnevmatike in varnostni pomisleki
Preskus je pokazal tudi na pomembne pomanjkljivosti v zmogljivosti cenovno ugodnih pnevmatik. Pnevmatika Imperial ICE-Plus S210, cenejša možnost, je pokazala bistveno slabše zmogljivosti, zlasti v mokrih razmerah. Imela je daljšo zavorno pot in manjšo odpornost proti akvaplaningu, zaradi česar jo je Autobild ocenil kot “nicht empfehlenswert ” ( ni priporočljiva).
Če ne želite vlagati v vrhunsko pnevmatiko, imate še vedno možnosti za nakup dobre in varne pnevmatike – na voljo je Hankook, ki je cenejši in je dobil najvišjo oceno “vzorno”, nato pa so tu še Vredestein, Kumho ali celo Giti, ki so dobili oceno “dobro”, hkrati pa imajo prijazno ceno.