Tesla Model 3 Highland je zdaj tovarniško opremljen s pnevmatikami Hankook Ion Evo

Do zdaj je večina vozil Tesla Model 3 serijsko uporabljala Michelinove pnevmatike – najpogosteje pnevmatike Pilot Sport 4 ali bolj športne Pilot Sport 4S za vrhunske zmogljive modele z 20-palčnimi kolesi. Nobeden od teh modelov ni primarno namenjen električnim vozilom, najbližje so jim varčne pnevmatike ePrimacy, ki jih Tesla letos uporablja na nekaterih modelih.

Zakaj Hankook?

Toda zdaj bodo vsaj modeli, ki niso zmogljivostni, že tovarniško dobili pnevmatike Hankook ION Evo. Oglejmo si razloge, zakaj je prišlo do te zamenjave. Tesle so vsekakor nadpovprečne glede dosega med električnimi avtomobili in druga avtomobilska podjetja zelo težko dohitijo Teslino učinkovitost. Zdaj pa bo še težje – pravkar predstavljena nadgradnja modela 3 bo doseg še povečala, in sicer za celih 10 % z enako zmogljivostjo baterije. Zagotovo ima veliko zaslug za to zmanjšanje koeficienta zračnega upora karoserije, vendar je treba omeniti tudi spremembo dobavitelja pnevmatik. In to v nasprotju z letošnjim mini testom poletnih pnevmatik Autobild, kjer je Hankook ION Evo imel za 20 % boljši kotalni upor kot Michelin Pilot Sport 5, zato lahko domnevamo, da bo tudi menjava pnevmatik precej pomembno vplivala na doseg. Kar bi lahko bila dobra novica tudi za obstoječe lastnike modela 3, ki želijo izboljšati doseg svojih vozil.

Možni razlogi za omejitev najvišje hitrosti

Druga zanimiva informacija v zvezi z novim modelom 3 je omejitev najvišje hitrosti na 201 km/h, ki je v drugih spletnih člankih pogosto utemeljena z uporabljenimi pnevmatikami, ki uporabljajo tehnologijo Hankook Sound Absorber, kar zelo poenostavljeno pomeni, da je na notranjo stran pnevmatike nalepljena penasta polnila ( glej spodnjo sliko). To je še posebej zanimivo, ker imajo vsi modeli Hankook ION Evo, vključno z modeli Sound Absorber, indeks hitrosti V, tj. do 240 km/h in pogosto več. Ponujata se torej dve razlagi – ali domneva, da je omejitev posledica pnevmatik, ne temelji na resnici, ali pa je Tesla naročila Hankooku, da izdela svojo OE različico pnevmatike posebej za Model 3 z omejeno najvišjo hitrostjo, vendar z optimiziranim vzorcem tekalne plasti samo za Model 3, česar smo bolj vajeni pri premijskih športnih avtomobilih in ne posebej v segmentu EV. To bi bilo smiselno in Tesli bi dalo še eno konkurenčno prednost pred drugimi znamkami, ki česa takega ne počnejo za tako temeljni model svoje ponudbe.

Vendar pa obstaja še ena razlaga – pri modelu 3 Highland so veliko delali tudi na zvočni izolaciji avtomobila, ki je bila pri prejšnji generaciji pogosto kritizirana. Pri električnih avtomobilih so namreč pnevmatike tiste, ki povzročajo veliko hrupa. In uporaba pnevmatik s penasto polnitvijo v notranjosti je pri električnih avtomobilih zelo smiselna, saj je kotalni hrup zaradi večje teže večji kot pri običajnih avtomobilih.

Kakor koli že, kaj so v resnici pnevmatike na modelu 3 Highland, bomo izvedeli že kmalu in zanimivo bo videti, kaj se bo zgodilo – trenutno se namreč odloča o tem, kdo bo veljal za vrhunskega dobavitelja pnevmatik za električne avtomobile, in zdi se, da ima za zdaj prednost Hankook. Za voznike, ki morajo zamenjati zimske pnevmatike, pa imamo tudi dobro novico – v seriji ION je na voljo zimska različica z imenom Hankook Winter I-cept ION, ki naj bi reševala problem manjšega zimskega dosega električnih vozil.