Pojasnila o seriji pnevmatik Michelin Pilot Sport: Od modelov, optimiziranih za električna vozila, do prvakov na dirkališčih

V današnjem delu naše redne serije se bomo poglobili v Michelinovo ikonično serijo pnevmatik Pilot Sport. Z leti se je ta kolekcija utrdila kot simbol športnih pnevmatik. Čeprav ime Pilot Sport krasi vse Michelinove športne pnevmatike, med njimi obstajajo pomembne razlike. Da bi zagotovili jasnost, smo pnevmatike razvrstili od najmanj do najbolj športnih.

Pilot Sport EV

Kot pove že ime, je pnevmatika Pilot Sport EV sveža različica, posebej zasnovana za športna električna vozila. Ta vozila predstavljajo edinstvene zahteve – imajo večjo težo, izkazujejo ekstremne pospeške, poleg vidikov, ki so osredotočeni zgolj na zmogljivost, pa imajo pogosto tudi ožje dimenzije pnevmatik, da bi optimizirali doseg. Michelin je v posebni različici pnevmatike Pilot Sport za električna vozila strokovno upošteval vse te dejavnike. Ta pnevmatika se ponaša z lastnostmi, ki so pogosto iskane v tej kategoriji – nizkim kotalnim uporom, obliko tekalne plasti, ki je prilagojena večji masi vozila, in zmanjšanjem hrupa, ki zagotavlja tiho delovanje brez motorja z notranjim izgorevanjem. Tiho delovanje omogoča tehnologija Michelin Acoustic, ki v notranjosti pnevmatike vsebuje vložek iz pene, ki duši zvok kotaljenja. Kot del linije Pilot Sport ta pnevmatika seveda poudarja tudi športno vožnjo. Michelin obljublja, da bo ta pnevmatika zagotovila prijetno izkušnjo vožnje v električnih avtomobilih. Čeprav pnevmatika še ni bila deležna neodvisnega testiranja, nestrpno pričakujemo, da bomo videli, ali bo upravičila Michelinove trditve, glede na to, da nobena pnevmatika iz serije Pilot Sport še nikoli ni prejela slabe ocene.

[availableSize=Michelin_Pilot_Sport_EV]

Pilot Sport – PS4,PS5

Druga najbolj okolju prijazna in tudi najbolj priljubljena različica je osnovna “Pilot Sport”, skrajšano preprosto PS, ki se zdaj uvršča na drugo mesto najmanj športnih različic v ponudbi. Ta model si prizadeva uravnotežiti dinamično vožnjo z dolgo življenjsko dobo in tako ohraniti svoje vozne lastnosti skozi celotno življenjsko dobo. Posebej poudarja zmogljivost v mokrih razmerah in se ponaša z impresivno estetiko bočnic.

Peta generacija te pnevmatike, ki je bila predstavljena leta 2022, je na različnih testih že prejela priznanja. Kot njeni glavni pomanjkljivosti se na splošno omenjata višja cena in prednost nizkega kotalnega upora pred okretnostjo pri modelih R19 in višjih. Vendar pa so ta vprašanja odpravljena s športnimi različicami znotraj ponudbe. Kljub tem kritikam je ta različica pnevmatike Pilot Sport odlična v mokrih razmerah, njena vzdržljivost, ki je Michelinova značilnost, pa je na testih pogosto pohvaljena. Kar zadeva vozno dinamiko, je bolj nagnjena k varnemu podkrmarjenju kot k športnemu prekrmarjenju. Ta lastnost, namenoma zasnovana za varnost, zagotavlja stabilnost in preprečuje morebitno izgubo nadzora, zato je še posebej primerna za vsakodnevno vožnjo, čeprav morda ne bo povsem zadovoljila tistih, ki iščejo bolj športno vožnjo.

Michelin Pilot Sport 5: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
1Tyre ReviewsZmagovalec testa225/45 R172022
2Tyre ReviewsZelo priporočljiva225/40 R182023
3AutobildIzjemno225/40 R182023
2AutobildIzjemno225/45 R182023
3ACEZelo priporočljiva225/45 R182023
6Autobild225/45 R182023
5AutozeitungZelo priporočljiva235/35 R192023
2Sport AutoZelo dobro215/40 R182024

V konkurenci izstopajo pnevmatike, kot so Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, Continental PremiumContact 7 (bolj športna serija SportContact je bolj podobna Pilot Sport S), Bridgestone Turanza Sport (prav tako nekoliko bolj športna kot PS) in Hankook S1 Evo3. Pnevmatika Hankook S1 Evo3 je zanimiva predvsem zaradi svoje cene v primerjavi z Michelinovo ponudbo.

Pilot Sport S

Sledi pnevmatika Pilot Sport S oziroma njena trenutna modela Pilot Sport 4 S in Pilot Sport S 5 (upoštevajte spremembo v oznaki), katere peta različica je na voljo le v načinu originalne opreme za nove avtomobile, zato je na voljo le v nekaj velikostih s poudarkom na določeni avtomobilski znamki. Michelin to ponudbo opredeljuje kot različico, ki zagotavlja največjo zmogljivost za užitek v vožnji na cesti in občasno tudi na dirkališču. Zagotavlja odličen oprijem, vendar testi občasno omenjajo pomanjkanje povratnih informacij pri krmiljenju. Njen dezen tekalne plasti je še vedno osredotočen tudi na zmogljivost na mokri podlagi in je v svojem razredu nadpovprečen, čeprav je “osnovna” pnevmatika Pilot Sport zagotovo nekoliko boljša.

Michelin Pilot Sport 4 S: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
1AutobildZgledno245/30 R202018
2AutobildZgledno245/35 R192018
1AutobildZgledno245/35 R192020
3Tyre Reviews225/40 R182021
1AutobildZelo dobro255/35 R192021
3AutobildZgledno265/35 R202021
2Tyre Reviews255/35 R192022
3SportAutoZelo dobro225/40 R182023

[availableSize=Michelin_Pilot_port_4_S]

Pilot Sport CUP 2

Nabor izbire dopolnjuje različica modela CUP 2, optimizirana za dirkališče. Ta vrhunska različica ustreza originalni opremi, ki jo med drugim najdete na visokozmogljivih modelih AMG-Mercedes, Porsche, Ferrari in Koenigsegg.

Model CUP 2 Connect še dodatno izboljšuje zmogljivosti modela in ponuja združljivost z mobilno aplikacijo Michelin Track Connect. Ta v povezavi z drugimi dodatki uporabnikom omogoča spremljanje temperature in tlaka v pnevmatikah v realnem času. Ti dinamični podatki lahko nato uporabnikom svetujejo pri optimizaciji zmogljivosti na dirkališču.

Michelin Pilot Sport CUP 2 Connect: Testi
RazvrstitevOrganizacijaOcenaDimenzijaLeto
3SportautoZelo dobro235/35 R192022

Kar zadeva zmogljivost, je model CUP 2 pogosto hvaljen zaradi odličnega oprijema na suhem, ki je pogosto naveden kot najboljši na več testih. Med drugimi poudarki sta tudi natančen odziv volana in odlična povratna informacija. Po drugi strani pa je treba opozoriti na morebitne pomanjkljivosti modela v mokrih razmerah, zlasti na akvaplaning.

Pilot Sport CUP 2 R

Medtem ko model CUP 2 ni povsem optimiziran za vožnjo na mokri podlagi, vendar se še vedno delno osredotoča nanjo in obravnava življenjsko dobo pnevmatik, je model CUP 2 R že optimiziran izključno za najhitrejši čas kroga na dirkališču. To je naravnost dirkalna pnevmatika, pri kateri so glavne prednostne naloge vzdržljivost velikega števila krogov pri največji obremenitvi, zagotavljanje izjemnega bočnega oprijema na suhi cesti in natančen odziv na vožnjo, da se zagotovi najboljši možni čas kroga.

Michelin je preizkusil tudi tega, in sicer v primerjavi z “navadnim” CUP 2. Testni avtomobil je bil merilo športnih avtomobilov, Porsche 911 GT 2 RS, in razlika na šestkilometrski progi je znašala neverjetnih 2,9 sekunde v korist CUP 2 R. Michelin na svoji spletni strani navaja tudi vse rekordne čase avtomobilov s CUP 2 R, vključno z Nordschleife, spet z GT 2 RS, s časom 6:38, kar je drugi najhitrejši čas serijskega avtomobila v zgodovini. Če pa pogledamo vse rekorde serijskih avtomobilov z Nordschleife, so bili vsi štirje najboljši časi doseženi z dirkalnikom Pilot Sport Cup 2R. Na petem in osmem mestu nato najdemo časa, dosežena na pnevmatikah Pirelli P Zero Trofeo R, v tabeli se še vedno občasno pojavljajo pnevmatike Dunlop Direzza DZ03, standardni CUP 2 na Porscheju 918 Spyder pa je prav tako malo pod sedmimi minutami. Michelinova prevlada v segmentu dirkalnih pnevmatik je preprosto zelo očitna. To je seveda razvidno tudi iz cene, vendar je iz časov na dirkališču Nordschleife na Nürburgringu razvidno, da verjetno ni boljše pnevmatike za vožnjo po dirkališču s serijskimi avtomobili.

Zaključek

Serija pnevmatik Michelin Pilot Sport je ključni izdelek francoskega proizvajalca in je tudi del nastajajoče dobe elektromobilnosti. Zagotavlja pa tudi modele, ki so primerni za praktično vsakogar, ki išče užitek v vožnji. Na voljo so modeli za priložnostne športne dejavnosti, kot je Pilot Sport, pa vse do povsem dirkaških različic CUP in CUP R. Njihova cena je visoka, vendar spet zagotavlja, da za svoj denar dobite res najboljše.