Vsako leto se začne iskanje popolne zimske pnevmatike. Ker so stroški obratovanja vozila vsem v mislih, je skušnjava, da bi prihranili nekaj sto evrov z kompletom nizkocenovnih pnevmatik, velika. A kaj pri tem žrtvujete pri varnosti in zmogljivosti? Da bi prišli do dna, je cenjena nemška revija Automotorsport izvedla poglobljen test v pogosti dimenziji 215/55 R17. Nabor preizkušenih pnevmatik je bil zasnovan za iskanje resnice: primerjali so vrhunske izdelke Continental in Michelin z znamkami, usmerjenimi na vrednost, ter celo z zelo poceni pnevmatiko Linglong, da bi videli, katere res dostavijo, ko postane zahtevno.
☰
Snežno presenečenje: obnovljena pnevmatika da lekcijo
Ko so se začeli preizkusi na snegu, so se predvidena imena prebila na vrh. Povsem nova Bridgestone Blizzak 6 (★93) je navdušila z uravnoteženo, vodilno zmogljivostjo, tik za petami pa ji je bil vedno suveren Goodyear UltraGrip Performance.
A tu postane zanimivo. Takoj za temi premijskimi velikani je sledilo pravo presenečenje: Profil Winter Maxx, obnovljena (prevulkanizirana) pnevmatika. Zahvaljujoč zelo mehki zmesi in globokemu, agresivnemu dezenu je na belem lahko resno izzvala najboljše. Preizkuševalci so poudarili, da od voznika zahteva nekoliko več, vendar je v izkušenih rokah ponujala zanesljivo in varno vodljivost. Zanimiv rezultat – toda ali bo zdržal?
Hankook, Michelin in Continental so prav tako nastopili dobro, kot pričakovano. Edini resnejši razočaranji na snegu sta bila Falken Eurowinter HS02, ki se je mučil z oprijemom in ni priporočljiv za snežna območja, ter Vredestein, ki je pokazal nekaj slabosti pri zaviranju na snegu.
Trda realnost: katastrofalen polom na mokri cesti
Če je bil Profil Winter Maxx junak v snegu, je bil na mokrem prava katastrofa. Rezultati niso bili zgolj slabi – bili so naravnost nevarni. Pri zaviranju z 80 km/h na mokrem je obnovljena pnevmatika potrebovala skoraj 53 metrov do zaustavitve. Za predstavo: to je za več kot 20 metrov daljše od povprečja testa. Pri zaviranju je dobila nič točk. V ovinkih je preprosto zdrsnila in ni ponujala nobenega odpora proti akvaplaningu. Sodba nemških preizkuševalcev je bila neposredna: ‘Finger weg!’ (Roke proč!).
Kdo je torej obvladal mokro? Ne preseneča, Continental TS 870 je bil razred zase, z najvišjo oceno je potrdil sloves mojstra dežja. Vredestein in Goodyear sta prav tako ponudila vrhunsko zmogljivost na mokrem. Sledili so Michelin, Pirelli in Hankook z le manjšimi pomanjkljivostmi. Ugodni Linglong in Falken pa sta bila v teh ključnih razmerah potisnjena v ‘tretjo ligo’.
Zmogljivost na suhem in globlje pomanjkljivosti
Na suhem asfaltu so vodilni potrdili prevlado. Goodyear je bil pohvaljen zaradi kombinacije stabilne dinamike v ovinkih in vrhunskega udobja, medtem ko je Continental navdušil z najkrajšo zavorno razdaljo in brezhibnim celostnim občutkom.
Tu pride do izraza tudi podrobno inženirstvo premijskih pnevmatik. Čeprav sta lahko nizkocenovna Linglong in Falken razmeroma dobro zavirala, so se pomanjkljivosti pokazale v detajlih: nejasen odziv volana, slaba bočna opora v ovinkih in pomanjkanje stabilnosti pri izogibnih manevrih. Preizkuševalci so opozorili tudi, da sta hrup in udobje področji, kjer je še veliko prostora za razvoj.
In obnovljena pnevmatika? Na suhem je bila prav tako izgubljena kot na mokrem. Slabo zaviranje, nepredvidljivi zdrsi v ovinkih in neprijetni kotalni zvoki. Preizkuševalci so utemeljeno opozorili, da je nekonsistentna vodljivost verjetno posledica uporabe različnih osnovnih karkas – notranje jeklene in tekstilne strukture pnevmatike –, kar je pogosta težava pri obnovljenih izdelkih.
EU nalepka za pnevmatike v primerjavi z realnostjo
To je del preizkusa, ki ga pravi navdušenci nad pnevmatikami obožujejo. Automotorsport se ni zadovoljil zgolj z golimi rezultati; primerjali so jih z EU nalepko za pnevmatike in nekatere pnevmatike znova kupili pri trgovcih za ponovni preizkus.
Linglong Sport Master (★72) Winter (★61) je prišel z lastno deklarirano oceno ‘A’ za oprijem na mokrem – najvišjo možno. To bi nakazovalo, da bi moral prekašati legende, kot sta Conti in Goodyear. Resničnost? Niti približno. Test nakazuje, da je bila pnevmatika verjetno zasnovana tako, da blesti v specifičnih, ozkih preizkusih za potrebe nalepke (na primer pri zaviranju v ravni liniji), ob zanemarjanju drugih ključnih dinamičnih lastnosti. Revija je nalepko označila za ‘zavajajočo’.
Ponovni preizkus je razkril še več:
- Continental: Pnevmatike, kupljene v trgovini, so delovale enako kot testne. Zgled konsistentnosti.
- Bridgestone: Pozneje kupljena pnevmatika je bila na mokrem celo merljivo boljša od prvotne testne, kar nakazuje, da zgodnji proizvodni vzorci morda še niso bili v celoti optimizirani.
- Linglong: To je bila najbolj obremenilna ugotovitev. Podjetje je nedavno spremenilo ime pnevmatike iz ‘Grip Master’ v ‘Sport Master’. Revija je preizkusila obe, obe pa sta bili slabši od prvotne testne pnevmatike; zavorna razdalja na mokrem se je povečala za 3–4 %. To kaže na izrazito pomanjkanje stabilnosti procesa in proizvodne konsistentnosti v njihovi srbski tovarni.
Zaključek: prava pnevmatika za pravo nalogo
Torej, katero pnevmatiko kupiti? Kot vedno je odvisno od vaših prioritet. Automotorsport ponuja jasen povzetek:
- Za absolutno varnost na mokrem: Če se soočate predvsem z mrzlimi, deževnimi zimami in z manj snega, je zmagovalec testa Continental TS 870 preverjena izbira.
- Najbolj vsestranska: Če želite pnevmatiko, ki od snega do suhe ceste izvrstno opravi vse, je Goodyear UltraGrip Performance merilo.
- Za zasnežena območja: Če potrebujete vrhunsko zmogljivost v obilnem snegu, je nova Bridgestone Blizzak 6 (★93) vaš prvak.
- Kralj vrednosti: Za največ zmogljivosti za vložen denar trenutno najbolj prepričljivo dostavlja Hankook i*cept RS3.