Čeprav zunanje temperature še vedno kažejo, da je v zraku poletje, je na koledarju konec septembra. To pomeni le eno: čez nekaj tednov bomo prešli na zimske pnevmatike. Morda smo zaradi nadpovprečnega vremena letos opravili šele prvi zimski test, a tudi ta vam bo nakazal, kaj je vredno obuti to zimo.
Le ena novost, sicer pa preverjeni modeli premium
Na prvi pogled letošnja sezona ne prinaša veliko novosti. Najzanimivejša je verjetno uvedba modela Nokian Snowproof 2, ki nadomešča prvo generacijo, ki je bila med vozniki precej priljubljena. Toda najprej si oglejmo parametre današnjega testa. Testna organizacija je združenje treh avtomobilskih klubov – nemškega Auto Club Europa, avstrijskega ARBÖ in GTÜ, ki je nemška ustreznica postaje tehničnih pregledov vozil. Za letošnji test so te organizacije izbrale pnevmatike velikosti 235/55 R18, ki so jih vgradile v sedanjo generacijo vozila VW Tiguan. Vendar pa je ta dimenzija nameščena tudi na številnih SUV-jih, tako v skupini VW kot zunaj nje. V test so nato vključili 10 aktualnih modelov pnevmatik. Vendar imam majhno kritiko glede njihove izbire: na seznamu so praktično samo premium pnevmatike, nato pa še neznane poceni pnevmatike. Popolnoma manjkajo pnevmatike srednjega razreda – Kleber, Firestone, Semperit in druge. Edini delni predstavnik segmenta srednjega razreda je nova pnevmatika Nokian. Seveda od omenjenih nizkocenovnih pnevmatik ni bilo mogoče pričakovati drugega kot to, da niso priporočljive. Tako je tudi bilo: blagovni znamki Austone in Fortuna nista bili priporočeni, tretja poceni pnevmatika podjetja Sailun pa je bila priporočena pogojno. Vendar je ta pnevmatika na mokri podlagi zelo šibka.
Le ena pnevmatika je bila ocenjena kot “zelo priporočljiva”
Na koncu pa si oglejmo še rezultate. Glede na omenjene pnevmatike so bile vse druge pnevmatike priporočljive in, kot pravi sam preizkuševalec, med njimi na snegu ni bilo večjih razlik. Odločitev je bila torej sprejeta predvsem na mokri cesti, ki je za zimske pnevmatike praktično najtežja disciplina. In tu se je pnevmatika Bridgestone Blizzak LM-005 najbolje odrezala, zahvaljujoč skoraj popolnim rezultatom v obeh disciplinah akvaplaninga. Tesno za njo, s tremi točkami zaostanka, je bila pnevmatika Hankook icept X evo3. Vendar je te tri točke praktično izgubil pri hrupu in kotalnem uporu, dejavnikih, ki ne vplivajo na vodljivost. Hankook ima zelo ugodno cenovno politiko, zato je drugo mesto zelo dobra novica za varčne voznike, ki ne želijo sklepati kompromisov glede kakovosti. Le Michelin in Continental sta se morala zadovoljiti s tretjim in četrtim mestom, pri čemer ju je Hankook le prehitel, in to še enkrat na mokri cesti. Vendar pa Michelin in Conti ponujata ravno nižjo raven hrupa in kotalnega upora, česar Hankook ne zmore. Opozoriti je treba, da test ni preverjal prevoženih kilometrov pnevmatik, discipline, v kateri bo Michelin zelo močan, in bi verjetno premešal rezultate. Naslednja je Nokianova nova pnevmatika, katere uvrstitev je uspešna. Vendar je veliko odvisno od cene, ki bo verjetno le nekoliko nižja od Hankookove. Če pa je v vseh dimenzijah cenejša, je vsekakor vredna razmisleka.
Potem pa sta pred nami le še Goodyear in Pirelli. Za Goodyear je to prvi test, na katerem smo to pnevmatiko videli v različici za SUV, in čeprav je pnevmatika na testu priporočljiva, se razmerje med ceno in zmogljivostjo ne izkaže tako dobro. Praktično enak rezultat je dosegla Pirellijeva pnevmatika, ki jo je mogoče priporočiti, če se dobro obnese v vaši velikosti. V nasprotnem primeru so na voljo boljše alternative.