Nova zimska pnevmatika Bridgestone Blizzak 6: za 30 % daljša življenjska doba

Tudi Bridgestone je letos predstavil nov izdelek za zimsko sezono in tako kot Continental precej poenostavil poimenovanje svojih modelov. Po pnevmatiki Blizzak LM-005 smo tako dobili pnevmatiko Blizzak 6.

Prejšnja generacija

Bridgestone Blizzak LM-005

Bridgestone Blizzak LM-005

★★★★☆ 4.4/5

Dimenzije: 155/30R14 - 315/70R22

število velikosti: 184

število testov: 5

Prikaži več podrobnosti...

Kot je značilno za pnevmatike skupine Bridgestone, je tudi novemu modelu dodana tehnologija ENLITEN, ki zagotavlja manjši kotalni upor in daljšo življenjsko dobo. Te tehnologije ne uporablja le Bridgestone, temveč tudi sestrska blagovna znamka Firestone. Prejšnja generacija je na testih dosegla razmeroma dobre rezultate, čeprav se je na nekaterih od njih uvrstila tudi daleč navzdol na lestvici. Tem testom je bilo skupno to, da so merili tudi vozne lastnosti na ledu, kar ni povsem standardno. In prav na ledu je imela prejšnja generacija težave. V sporočilu za javnost za pnevmatiko Blizzak 6 zmogljivost na ledu ni posebej omenjena, zato bomo videli, ali so se Bridgestonovi inženirji osredotočili tudi na ta vidik, vendar bi bilo to vsekakor smiselno.

Bridgestone predstavlja pnevmatiko LM-005 kot zmagovalko 23 testov, kar je točno – vendar je bilo vseh testov vsekakor več kot 40 in pnevmatika LM-005 se je dobro izkazala, zlasti v velikostih R17 in večjih. Videli bomo, kako se bo odrezal novi model, vendar se glede na neodvisne teste zdi, da se nova različica uvršča v sam vrh premium zimskih pnevmatik, zlasti pri zaviranju na mokri podlagi, kar je pozimi ključnega pomena za evropska mesta.

Kot vidimo, je novi model prej evolucija kot revolucija
.

Testi, ki jih je novembra 2023 na Bridgestonovo zahtevo opravil TÜV SÜD, so pokazali, da je pnevmatika Blizzak 6 konkurenčna v nekoliko nenavadni kombinirani disciplini “pospeševanje in zaviranje na snegu”, saj je dosegla 100 % referenčni rezultat. Michelin je dosegel 95,5 %, Pirelli 97,8 %, Goodyear in Continental pa sta prav tako dosegla 100 %.

Pri zaviranju na mokri cesti je Bridgestonova zavorna pot znašala 35,1 metra, Continentalova 35,9 metra, Goodyearova 36,4 metra, Michelinova 35,5 metra in Pirellijeva 36,0 metra. Pnevmatika Blizzak 6 tako dokazuje svojo osredotočenost na zmogljivost na mokri podlagi, kar je zanimivo nasprotje večini premium pnevmatik, katerih prednostna naloga je zmogljivost na snegu.

Uporaba tehnologije ENLITEN naj bi zagotovila za tretjino daljšo življenjsko dobo v primerjavi s predhodnikom, kar je precej impresivno.

Poglejmo si podrobneje, kaj je bilo testerjem všeč in kaj ne pri prejšnji generaciji. Skoraj vsi testi so omenili odlično vodljivost na mokrih cestah, visoko odpornost proti akvaplaningu in kratko zavorno pot na mokrih površinah. Pogosto so bili pohvaljeni tudi vodljivost na suhi cesti, majhen kotalni upor in visoko udobje. Poleg omenjene zmogljivosti na ledu pa sta bili kot slabosti pogosto omenjeni daljša zavorna pot na suhi površini in kratka življenjska doba. Te težave ne bi smele biti več težava, saj se nova različica ponaša s 30 % daljšo življenjsko dobo. Na nekaterih testih je bilo ugotovljeno tudi slabše upravljanje na snegu, vendar se na podlagi Bridgestonovih meritev zdi, da je bilo to odpravljeno.

Glede na doslej razpoložljive informacije je pnevmatika Blizzak 6 videti zelo obetavna. Vendar pa bomo na prvih testih zimskih pnevmatik v tej sezoni kmalu videli, kako se resnično obnese. Če je Bridgestonu res uspelo podaljšati njeno življenjsko dobo za 30 % in hkrati izboljšati vozne lastnosti, bi se morala na testih zelo dobro odrezati.