Michelin ALPIN 7: nova zimska pnevmatika je na testih uspešna z izboljšanim zaviranjem in kotalnim uporom

V prejšnjem članku smo preverili novo zimsko pnevmatiko Continental za zmogljiva vozila, zdaj pa se posvetimo še enemu premium proizvajalcu – Michelinu. Tokrat pa si bomo ogledali bolj običajen model, namenjen večini vozil na trgu. Nadgrajuje šesti model, ki je bil predstavljen že leta 2019, in ponuja opazne izboljšave: Na voljo so za 6 % boljše zaviranje na snegu, 1,5 % hitrejše pospeševanje na snegu in za 9 % manjši kotalni upor, kar bo neposredno vplivalo na doseg električnih vozil.

V tej novi generaciji se Michelin še naprej zanaša na usmerjeni dezen tekalne plasti v obliki črke V, podobno kot pri priljubljenem celoletnem modelu CrossClimate 2. Vendar se nova zimska pnevmatika ponaša z več lamelami, ne le v primerjavi z modelom CrossClimate, temveč tudi s predhodnikom.

Michelinove pnevmatike so resnično edinstvene zaradi svoje razvijajoče se oblike tekalne plasti. Ko se pnevmatika obrabi, se lamele razširijo, da ohranijo optimalen oprijem tudi pri manjši globini tekalne plasti. To tehnologijo, znano kot razvijajoči se vzorec tekalne plasti, je vsekakor treba upoštevati, saj večina testov ocenjuje le nove pnevmatike, ne upošteva pa zmogljivosti v celotni življenjski dobi pnevmatike. Michelin je celo opravil teste, s katerimi je dokazal, da pnevmatika Alpin 7 izpolnjuje standarde EU za oprijem na mokri podlagi, tudi ko je obrabljena.

Oglejmo si, kaj so testi razkrili o pnevmatiki Alpin 6 in kaj lahko pričakujemo od novega modela. Učinkovitost na mokri podlagi je bila pogosto navedena kot slabost, ki naj bi se v novi različici izboljšala s prilagojeno obliko tekalne plasti, ki učinkoviteje odvaja vodo. Vendar za razliko od drugih vidikov Michelin ni predložil nobenih merilnih podatkov, ki bi to trditev podprli.

Druga pogosto omenjena pomanjkljivost prejšnjega modela je bilo zaviranje na snegu, ki je bilo, kot smo že omenili, izboljšano za 6 %. Čeprav se to morda ne sliši pomembno, lahko tudi majhne izboljšave pomenijo opazno razliko pri sodobnih zimskih pnevmatikah. Kritizirano je bilo tudi upravljanje pri visokih hitrostih, vendar tu ne pričakujemo večjih izboljšav, saj to ni glavni cilj modela Alpin 7. Namesto tega je zmogljivost pri visokih hitrostih bolj usklajena z modelom Pilot Alpin 5, ki je usmerjen v zmogljivost.

Skrb je vzbujal tudi visok kotalni upor, ki pa je bil bistveno izboljšan, zlasti zaradi prilagoditve električnim in hibridnim vozilom. To je vedno bolj pomembno za rezultate testov, saj se vse bolj osredotočamo na učinkovitost in trajnost.


Nestrpno pričakujemo prve zimske teste pnevmatike Alpin 7, še posebej zato, ker je Pilot Alpin 5 na vrhu našega seznama zimskih pnevmatik, pnevmatika Alpin 6 pa ni dosegla enakega uspeha in se ni uvrstila niti med 10 najboljših. Razlog za to je predvsem v tem, da njena cena, ki je višja od premijske, ni bila upravičena z njenimi zmogljivostmi. Upamo, da bo pnevmatika Alpin 7 to spremenila, saj ima Michelin bogate izkušnje z inovacijami.