Auto Express test zimskih pnevmatik 2025 (225/45 R17)

AutoExpress se vrača s svojim testom za to sezono – tokrat v dimenziji 225/45 R17 — velikosti, na kateri dejansko vozi večina Golfov, Octavij in A3-jev. Sneg je v mnogih mestih redek, vendar so, ko se zima zaostri, te pnevmatike v hladnih, mokrih razmerah neprimerno boljše od letnih. Po dveh zaporednih zmagah v tej dimenziji se je Continentalova WinterContact TS 870 vrnila po tretjo zaporedno zmago. Nasproti so ji stale: Bridgestonova nova Blizzak 6, Goodyear UltraGrip Performance 3, Michelin Alpin 7, Vredestein Wintrac (★53) Pro (★62)+ (★63), Falken Eurowinter HS02PRO, debitant LingLong Sport Master Winter ter naključno izbran nizkocenovni komplet, Triangle WinterX TW401.

Kako so testirali

Preizkusi na snegu so potekali v Goodyearovem Arctic Centru v Saariselkä na Finskem (temperatura steze okoli −7 do −4 °C). Ekipa je uporabljala kratek, 0,8 km dolg krog za preverjanje ravnotežja in oprijema, poleg tega pa ponavljane vožnje za zaviranje 50→5 km/h in pospeševanje 8→30 km/h.

Preizkusi na mokrem in suhem so se preselili na Contidrom pri Hannovru pri približno 4 °C — idealno za zimske zmesi. Zaviranje na mokrem (50 mph → 0) je bilo vodeno po tirnici, tako da je vsaka pnevmatika zavirala na isti asfaltni podlagi. Za bočni oprijem je bil na voljo krog s premerom 57,5 m, 1,1-miljski krog vodljivosti na mokrem ter preizkus akvaplaninga na ravnini (9 mm vode, prag zdrsa 15 %) in v ovinku (5 mm zalitja, 37–56 mph, preostali g). Na suhem so merili zaviranje 100→0 km/h in en-miljski krog vodljivosti.

Točkovanje je prilagojeno realnosti: 50 % mokro, 20 % sneg, 20 % suho, zadnjih 10 % pa si delita hrup v kabini in kotalni upor.

Kaj se je zgodilo letos

Tretja zaporedna zmaga. Continentalova TS 870 znova pobere krono z mešanico suverenosti na mokrem, nadzora na snegu ter mirnega, natančnega krmiljenja — in ima hkrati najtišjo kabino v testu. Goodyear UGP3 mu diha za ovratnik (prvi v petih posamičnih disciplinah), medtem ko Bridgestone Blizzak 6 (★92) zasede tretje mesto kot specialist za hladno mokro in hladno suho podlago ter kot vodilni po učinkovitosti na testu.

Novi Michelin Alpin 7 kaže rahel nagib k snežnim razmeram, brez nervoznosti na mokrem, in doseže drugi najnižji kotalni upor. LingLong pobere naslovnice z najhitrejšim krogom vodljivosti na suhem, a ta čas vrne pri porabi goriva. Vredestein sedi v sredini razpredelnice z malo vrhunci, a brez polomij. Falken je izpiljen in vliva zaupanje. Nizkocenovni Triangle potrjuje večen nauk: sprejemljiv na snegu in v redu na suhem, a na mokrem ga tekmeci prepričljivo prekašajo.

Vsaka pnevmatika v enem odstavku

Continental WinterContact TS 870 (★98) — Zmagovalka

Prevladujoča kombinacija varnosti in voznosti: najboljša pri vodljivosti in zavijanju na mokrem, najboljša pri zaviranju na suhem, najtišja v kabini, obenem pa odlična tudi na snegu (zmaga v vodljivosti na snegu). Krmiljenje je urejeno in progresivno, zato hitri krogi pridejo zlahka in brez drame.

Goodyear UltraGrip Performance 3 — 2. mesto

As na snegu in kralj zaviranja na mokrem. Prvi je pri akvaplaningu na ravnini in v ovinku ter vodi tako pri zaviranju na snegu kot pri pospeševanju na snegu, kar ga naredi za fenomenalno varno izbiro, ko temperature padejo in ceste zalije voda. Po celotnem ravnotežju za odtenek zaostane za Continentalom.

Bridgestone Blizzak 6 — 3. mesto

Nova pnevmatika, ki deluje popolnoma izoblikovano. Prepričljiva na mokrem in suhem, v večini disciplin pri vrhu ter z najnižjim kotalnim uporom na testu. Če nabirate dolge avtocestne kilometre in želite nizko porabo goriva (ali doseg pri električnem vozilu), je to izstopajoča izbira.

Michelin Alpin 7 — 4. mesto

Pomirjujoča na snegu, urejena na mokrem in po učinkovitosti druga takoj za Bridgestonom. Zaviranje je odlično tako na suhem kot na mokrem, pnevmatika pa ostane mirna, ko jo obremenite — bolj ‘tiho hitra’ kot razkazovalna.

LingLong Sport Master Winter — 5. mesto

Tisti najhitrejši krog vodljivosti na suhem (P1) je preobrat, o katerem bodo vsi govorili. Krmiljenje je odzivno, sprednji oprijem je konkreten. A kompromis se pokaže pri kotalnem uporu in zmogljivosti na mokrem, ki je zgolj srednji razred. Odlično razmerje cena/zmogljivost, če je vaša zima večinoma hladna in suha.

Vredestein Wintrac Pro+ — 6. mesto

Brez ene same superlastnosti, a veliko korektnosti. Spodobna hitrost vodljivosti na mokrem, soliden zvočni komfort, nadpovprečna učinkovitost. Če cenite predvidljivost in cenovno stabilnost, je to zlahka priporočljiva izbira.

Falken Eurowinter HS02PRO — 7. mesto

Prečiščen tek in nizek hrup v kabini s predvidljivim prehodom v zdrs na mokrem in suhem. Ne bo na vrhu lestvic, a redko naredi napako. Smiselna izbira, ko želite udobje z verodostojnim zimskim vedenjem.

Triangle WinterX TW401 — 8. mesto

Trdna na snegu in sprejemljiva na suhem, vendar na mokrem zaostaja: daljše zavorne poti na mokrem in slabša odpornost proti akvaplaningu. Če pogosto vozite v močnem dežju ali po stoječi vodi, poglejte višje na lestvici.

Tri ključna spoznanja za kupce v resničnem svetu

  1. Mokro > vse. Ker 50 % ocene odpade na mokro in se končni oder odraža v moči na mokrem, ta test poudarja, kako zima za večino od nas dejansko izgleda: hladna, temna in deževna.
  2. Hitrost na suhem lahko zavede. LingLongova zmaga na suhem krogu je super — a o varnosti pozimi odločajo zaviranje in akvaplaning, ko temperature padejo in ceste zalije voda.
  3. Razlike v učinkovitosti štejejo. Kotalni upor je močno variiral; če delate velike kilometre (ali vam je mar za doseg EV), vam Bridgestone in Michelin prineseta merljivo prednost pred bolj ‘žejnimi’ možnostmi.

Kaj kupiti (prilagodite svoji zimi)

  • Mrzel dež, stoječa voda, mešani pogoji: Continental TS 870 ali Goodyear UGP3 — vodilno zaviranje na mokrem in varnost pred akvaplaningom.
  • Redni izleti na sneg / gorski prelazi: Continental (zmagovalec vodljivosti na snegu) ali Michelin Alpin 7 (uravnoteženost s poudarkom na snegu brez nervoznosti na mokrem).
  • Veliko avtoceste in varčnost na prvem mestu: Bridgestone Blizzak 6.
  • Vrednost za denar z nekaj iskrice: LingLong, če je vaša zima večinoma hladna in suha — vendar bodite previdni v močnem dežju.