Auto Bildov veliki zimski test 2025 (225/40 R18): katere pnevmatike za hot hatch?

Če je vaš vsakdanji avto S3, GTI, A 35 ali i30 N in preklapljate na prave zimske pnevmatike, je to vaša dimenzija. Auto Bild je pravkar izvedel veliki zimski test 225/40 R18 in kot običajno začel z ogromnim poljem ter brezkompromisnim presejanjem. Tu je zgodba v ozadju ocen – metode, posebnosti in drobni detajli, ki dejansko vplivajo na to, kaj kupite.

Format – zakaj se v glavni test uvrsti le 20

Auto Bild je s trgovskih polic kupil 51 pnevmatik in nato prepustil odločitev zavorni poti, kdo sploh sme v »glavni test«. Kvalifikacije merijo zgolj varnost: prišteješ zavorno pot na mokrem k zavorni poti na snegu, izločiš vse, ki potrebujejo preveč metrov, in v finale pelješ najboljših 20. Leta 2025 je v zavorni preizkušnji za las vodil Dunlop Winter (★93), tik za njim Michelin Pilot Alpin 5 in Goodyear UGP 3 – Falken je bil zadnja pnevmatika, ki se je še prebila. 

Opomba o metodi: kvalifikacije Auto Bilda merijo zaviranje na mokrem (zgodovinsko z 80 km/h) in zaviranje na snegu (s 50 km/h); ta hitrostni protokol je dokumentiran v njihovih nedavnih testnih zapisih in se ni spremenil. 

Kje, s čim in kako so merili

Finale so izvedli na snegu v Arvidsjauru (Švedska) ter na mokrem/suhem na Contidromu (Wietze, Nemčija) – vse na BMW M135i xDrive (300 PS). Več ponovitev v vsaki disciplini, satelitski zajem podatkov, nadzorovane temperature in tlaki pnevmatik ter standardizirane naprave za merjenje hrupa in obrabe za poglavje o stroških. To je skoraj tako laboratorijsko čisto, kot je cestni test lahko, ne da bi zapustili cesto. 

Uteževanje, ki določa uvrstitve

Auto Bild ostaja osredotočen na pravo zimsko varnost: Sneg 30 % + Mokro 30 % + Suho 20 % + Stroški 20 % (stroški = obraba, cena/km, kotalni upor). Takšno ravnotežje omogoča, da se as v dežju povzpne po lestvici, tudi če je na snegu le »dober« – in da snežna raketa z mlačnim oprijemom na mokrem ne bo zmagala. 

Karakterji na vrhu (prevedeno iz testnega žargona)

  • Michelin Pilot Alpin 5 — skupni zmagovalec (1,1) Klasičen vsestranski model, ki »naredi vse prav«, in opazno tih. Če sovražite kompromise, je to referenca – po premijski ceni. 
  • Dunlop Winter — drugouvrščeni (1,2) Stroj za sneg z močnim oprijemom pri speljevanju in odličnim bočnim oprijemom; izvrstno razmerje cena/zmogljivost, le malenkost daljša zavorna pot na suhem kot pri najboljših. 
  • Bridgestone Blizzak 6 (★92) — zelo močan (1,3) Natančnost na suhi cesti za voznike, ki radi vozijo; hkrati povsem pri vrhu po kilometrini. Malenkost manj prepričljiv v ovinkih na mokrem. 
  • Kumho WinterCraft WP52 (★61)+ (★82) — vrednostno presenečenje (1,3) Pnevmatika »kako je lahko tako dobra za ta denar?« — samozavestna na snegu in mokrem, le nekoliko bolj umirjena pri vodljivosti na suhem. (V tej dimenziji v hitrostnem razredu W do 270 km/h.) 
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 — specialist za dež (1,4) Dosledno med najboljšimi v mokrih disciplinah, z vrhunsko odpornostjo proti obrabi; le ne najbolj natančna na suhem. 

…in nato »dobri« modeli, ki jih boste pogosto videli znižane: Hankook i*Cept evo 3 (snežni strokovnjak, odlična vrednost, malenkost daljše zaustavitve na mokrem), Continental TS 870 P (uravnotežena, a ne najkrajša na mokrem), Uniroyal WinterExpert (★72) (soliden vsestranski, varčen), Barum Polaris 6 (★83) (proračunski junak, močna na suhem/snegu, šibkejša na mokrem), Pirelli Cinturato Winter 2 (★61) (odličen oprijem v dežju, a preveč nedoločna vodljivost na suhem za navdušence). 

Mokro proti snegu: klasični zimski kompromis

Dve ugotovitvi se skozi dimenzije in leta ponavljata:

  1. Kralji snega niso vedno tudi kralji dežja. Močne snežne znamke/drugi brandi (Kleber, BFGoodrich) so v kvalifikacijah blesteli na snegu, vendar podatki Auto Bilda z mokre steze nagrajujejo uravnotežene zmesi/tekalno plast — zato Goodyearov vzpon v končnem seštevku. 
  2. Natančnost letnih pnevmatik ni cilj, vendar… nekaj modelov (Michelin, Bridgestone, Continental) se za zimski profil presenetljivo približa vodljivosti na suhem. Če vam je mar za občutek na volanu v hladnih/suhih dneh, uvrstite te na ožji seznam. 

Hrup in udobje (ker pnevmatike slišite vsak dan)

Auto Bild izrecno pohvali Pilot Alpin 5 zaradi nizkega zunanjega hrupa pri vožnji mimo; to se ujema s tem, kar običajno vidimo pri Michelinovih zimskih linijah. Če vam je tišina v kabini pomembna, je to lahka zmaga — še preden pogledate čase na krog. 

Poglavje »stroški«: kjer poceni postane drago

Auto Bild meri obrabo na namenski napravi in jo skupaj z nabavno ceno ter kotalnim uporom združi v pogled €/km. Ceat WinterDrive (★64) tukaj blesti po ceni na kilometer; Hankook je prav tako visoko po vrednosti; Bridgestone (in deloma Goodyear) izstopata po kilometrini; Falken se v tej dimenziji hitreje obrablja, kar kaznuje dolgoročne stroške. Če se veliko vozite na delo, lahko to poglavje premeša vašo prvo trojico. 

Komu je ta dimenzija zares namenjena

225/40 R18 je privzeta mera za hot-hatche. Če vozite GTI/S3/A35/i30 N, je glavna izbira preprosta:

  • želite najbolj varno pokritost vseh vremenskih razmer z minimalnim hrupom v kabini → Michelin PA5;
  • oprijem za smučarske izlete in občutljivost na ceno → Dunlop ali Kumho;
  • športen občutek na volanu in dolga življenjska doba na hladnem/suhem asfaltu → Bridgestone, blizu za njim Continental;
  • obsedeni z dežjem ali živite v razmerah s pogosto bljuzgo → Goodyear

Metodološko okence (za navdušence nad pnevmatikami)

  • Vozilo: BMW M135i xDrive (300 PS)
  • Lokacije: Sneg v Arvidsjauru; mokro/suho na Contidromu Wietze
  • Točkovanje: Sneg 30 % · Mokro 30 % · Suho 20 % · Stroški 20 %
  • Kvalifikacije: seštevek zavornih poti na mokrem + snegu; napreduje le najboljša dvajseterica
  • Hitrosti (tipičen protokol AB): mokro z 80 km/h, sneg s 50 km/h

Viri: zimski test 225/40 R18 revije Auto Bild (objavljeno 9. oktobra 2025) in ločeni kvalifikacijski rezultati za 2025; ter njihovo standardno uteževanje in opombe o hitrostih zaviranja iz nedavnih izdaj.