Razpon je ena izmed najpogosteje obravnavanih tem, ko gre za električna vozila, in proizvajalci nenehno iščejo nove načine, kako ga izboljšati. Pnevmatike so nedvomno eden največjih dejavnikov, ki vplivajo na razpon, zato je AutoBild testiral osem različnih modelov, da bi videl, kako se obnesejo. Test vključuje tako pnevmatike, specifične za električna vozila, kot tudi običajne pnevmatike, ki jih proizvajalci označujejo kot optimizirane za električna vozila. Ali boljši razpon vedno pomeni slabšo zmogljivost? Poglejmo si ugotovitve.
Podaljšanje razpona z nižjim kotalnim uporom
Kot smo ugotovili, je razpon pomemben. In kljub temu, da ni težko izdelati pnevmatike z odličnim razponom, je pravi izziv to doseči brez ogrožanja zavorne poti, varnosti na mokri cesti in obvladovanja. Predstavljajte si, da bi na avto namestili železniška kolesa – razpon bi bil izjemen, a vlaki niso ravno znani po svoji zavorni zmogljivosti.
Vendar pa proizvajalci s pomočjo inženirstva še naprej iščejo načine za izboljšanje razpona, hkrati pa ohranjajo vozne lastnosti pnevmatike. Sedaj si oglejmo podatke: EV-specifična Falken e.Ziex ponuja najboljši razpon, saj doseže 410 km na Hyundai Kona, medtem ko najslabše rezultate doseže Continental PremiumContact 7, ki zmore le 344 km. Falken je končal na petem mestu zaradi manjših pomanjkljivosti v delovanju na mokrem in življenski dobi, ampak je bil skupno ocenjen kot “dober”.
“Zeleni” zmagovalec
In zato je “najeconomičnejša pnevmatika testa” postala Goodyear EfficientGrip 2 SUV – ima odlično življensko dobo in udobje pri hrupu ter dober razpon (še vedno 30 km daljši od Continental-a) in je izdelana v Sloveniji, kar pomeni tudi ekološki vidik zaradi manjše potrebe po transportu na dolge razdalje.
In zdaj za največje presenečenje—čeprav vsi vemo, da je Continental PremiumContact 7 odlična pnevmatika, ki je osvojila že veliko testov, bi glede na postavo tega testa pričakoval, da bo očitni zmagovalec. Vendar pa še nismo videli nobenih testov za Hankook iON evo, ki je dostavil veliko presenečenje—uspel mu je izenačiti Continental v več ključnih disciplinah in ga celo prekašati v življenski dobi in kotalnem uporu. To je Hankook-u prineslo skupno zmago v testu, kljub temu, da razpon ni bil upoštevan.
Tretje mesto je osvojil “zeleni” Goodyear, saj nekoliko zaostaja za prvima dvema v smislu oprijema in zaviranja na mokrem, četrti je Michelin Primacy 4+, ki je zdaj nadomeščen z Primacy 5, ki bi se bolje odrezal, vendar je naš predvidevanje, da v času testiranja ni bil na voljo. Po podatkih Michelina naj bi imel izboljšane sposobnosti zaviranja na mokrem in življensko dobo, kar bi mu pomagalo bolje se uvrstiti v testu.