ADAC je objavil test zimskih pnevmatik za leto 2023, zmagal Continental, Michelin je bil drugi

ADAC je objavil svoj letni test zimskih pnevmatik, ki je od lani spremenil metodologijo in se veliko bolj osredoto─Źa na okolje in trajnost, ki zdaj predstavlja 30 % skupne ocene, kar je veliko. Zaradi druga─Źnih meril so rezultati v primerjavi z drugimi testi obi─Źajno druga─Źni in tudi letos ni ni─Ź druga─Źe pri pnevmatikah velikosti 225/45 R17.

Sestava

Testiranih je bilo 11 pnevmatik, vendar nismo videli nobene od novih pnevmatik – Nokian Snowproof je tu ┼íe vedno navedena v svoji prvi razli─Źici, ─Źeprav je iz┼íla Nokian Snowproof 2, manjka pa tudi GoodYear UltraGrip Performance 3, namesto nje pa je starej┼ía razli─Źica GY UG Performance+.

Na prvem mestu je preverjena Continentalova pnevmatika WinterContact TS870. Prvo mesto si je prislu┼żila predvsem zaradi nadpovpre─Źnih voznih lastnosti na snegu, pri ─Źemer ADAC kot eden redkih meri zavorno pot na ledu, kjer je prej omenjeni Continental bolj┼íi. Druga disciplina, v kateri pnevmatika izstopa, je vzdr┼żljivost, ki jo ADAC napoveduje pri 55.900 km.

Na drugem mestu je pnevmatika Michelin Alpin 6, ki se je pri okoljski oceni odrezala ┼íe bolje, predvsem zaradi svoje kilometrine, ki je predvidena pri 61.000 kilometrih. Ponovno je zelo mo─Źna tudi pri zaviranju na ledu, ki ga drugi testi obi─Źajno izpu┼í─Źajo. V primerjavi s Continentalom zaostaja predvsem na mokri cesti, sicer pa je glede voznih lastnosti ┼íe vedno drugi najbolj┼íi na testu.

GOODYEAR UltraGrip Performance+ je podobna, vendar ne ponuja tolik┼íne vzdr┼żljivosti in trajnosti, zaradi ─Źesar je padla na tretje mesto za Michelinom. Zanimivo bi bilo videti, kak┼ína bi bila primerjava z novej┼íim modelom UltraGrip Performance 3. Na ─Źetrtem mestu je torej pnevmatika, predstavljena ┼że leta 2015, ki se na novej┼íih testih ni tako dobro odrezala, vendar ji je tu uspelo uspeti prav zaradi poudarka na okolju, zlasti zaradi njene vzdr┼żljivosti. Na mokri cesti pa je bila njena ocena zni┼żana na zadovoljivo, kar je poslab┼íalo njeno skupno oceno vodljivosti.

Bridgestone – drugje zmagovalec, tu predzadnji – zakaj?


V testu je bilo veliko drugih pnevmatik, zato vam priporo─Źam, da si ogledate celotno tabelo na spodnji povezavi, ki vam bo dala celovit pregled nad kakovostjo vsake pnevmatike. Vendar se ┼żelim v nadaljevanju osredoto─Źiti na to, kako lahko pnevmatika BRIDGESTONE BLIZZAK LM005 na nekaterih testih zmaga, na nekaterih pa je na dnu startne tabele, kot tukaj na testu ADAC. To nazorno ka┼że, kako je treba gledati na teste pnevmatik. Ker rezultatov testov ne morete jemati le v absolutnem vrstnem redu, temve─Ź jih morate interpretirati za svoj konkretni primer uporabe.

Zato si oglejmo rezultate omenjene pnevmatike Bridgestone – ko primerjamo posamezne discipline z drugimi testi, so izmerjene vrednosti podobne. Kako je torej mogo─Źe, da se je uvrstila na 11. mesto? Razlog je v razli─Źnih prednostnih nalogah razli─Źnih testov. ADAC najslab┼íi poddisciplini dodeli skupno oceno v obeh glavnih izmerjenih disciplinah. ─îe torej pnevmatika na snegu dobi oceno 4, ne more dobiti bolj┼íe skupne ocene od 4. To se je zgodilo pnevmatiki Bridgestone – na snegu je dobila oceno 3,2, in to zaradi zaviranja na ledu, ki ga, kot smo ┼że povedali, drugi testi ne merijo. Zaradi zgoraj omenjene logike testa mu nadpovpre─Źna u─Źinkovitost zaviranja na snegu ni pomagala, tako da je dobil skupno oceno 3,2. V kategoriji okoljske u─Źinkovitosti pa je nato pokvaril ┼íe prevo┼żeni kilometer, ki je bil izmerjen pri le 36.100 km, kar je najmanj na testu. V drugih testih se ne odre┼że tako slabo, vendar je to posledica dejstva, da so v testu sodelovale predvsem potovalne pnevmatike, medtem ko se v drugih testih pogosto pomerijo s pnevmatikami UHP.

Povzetek

Na splo┼íno je po spremembi mehanizma to─Źkovanja treba na teste ADAC gledati nekoliko druga─Źe – ─Źe vas zanima predvsem vodljivost, je dobro, da teste pregledate pnevmatiko za pnevmatiko in ocenite, katera merila so za vas pomembna. Preverite tudi druge teste zimskih pnevmatik za leto 2023, da boste pridobili celovito predstavo o mo┼żnostih, ki so vam na voljo. Pri ocenjevanju vpliva na okolje je nekoliko ┼íkoda, da ni novej┼íih modelov ali modelov, namenjenih izklju─Źno elektri─Źnim vozilom. Vendar upajmo, da bomo to videli naslednji─Ź.

Celotni rezultati testa so tukaj ->