Redno proti trajnostno: Automotorsport testira 215/55 R17 letne pnevmatike

Auto Motor und Sport je objavil svoj test za leto 2025 v dimenziji 215/55 R17, in tokrat je zavzel povsem nov pristop z dvakratno ocenjevanjem vsake pnevmatike. Najprej so izvedli ‘klasični test letnih pnevmatik’, osredotočen na običajne discipline, kot so zavorne razdalje, oprijem v zavojih in varnost pred akvaplaningom. Nato so predstavili drugo oceno, ki temelji na klasičnem testu, toda z dodanimi kriteriji trajnosti, kot so ekologija proizvodnje, transportna razdalja in energetska učinkovitost. Prav tako so večji pomen dali kotalnemu uporu in hrupu.

Ravnotežje med kotalnim uporom in oprijemom

Ena izmed bolj fascinantnih ugotovitev je bila, kako nekatere “ekološke” pnevmatike uspešno zmanjšujejo kotalni upor, hkrati pa ohranjajo zanesljiv oprijem. Zgodovinsko gledano, je zmanjšanje kotalnega upora pogosto vodilo do slabšega oprijema na mokri podlagi. Vendar so sodobne gumene zmesi pokazale, da je mogoče optimizirati učinkovitost brez siljenja voznikov v kompromise pri zavorni zmogljivosti – še posebej v dežju, kjer lahko nekaj metrov naredi ključno razliko. Test je izpostavil tudi naraščajoče zahteve, ki jih težka, baterijsko podprta električna vozila postavljajo pred pnevmatike. Večja teža in takojšnja navorna moč lahko pospešita obrabo, zato so proizvajalci razvili močnejše trupe in nove zmesi. Podaljšanje življenjske dobe pnevmatik ne le pomaga strankam prihraniti denar, temveč tudi zmanjšuje okoljski vpliv pogostih zamenjav.

Continentalova UltraContact NXT: Zvezda trajnosti

Pravi poudarek je bila Continentalova UltraContact NXT, ki je bila prvič predstavljena in takoj zmagala v ocenjevanju usmerjenem na trajnost. Močno se opira na reciklirane in obnovljive materiale, kar ji je pomagalo doseči najvišjo oceno, ko je bil ekološki vidik dodatno ponderiran. Vendar pa je za tiste, ki jim je pomembnejša tradicionalna zmogljivost, Falkenov e.Ziex prehitel Continental, predvsem zaradi boljšega zaviranja na suhem in obnašanja na cesti.

Tretje mesto v standardnem testu je osvojil Bridgestone Turanza 6, pnevmatika, ki jo že dobro poznamo iz mnogih testov, kjer se izkaže na mokri cesti. Vendar pa je pri upoštevanju trajnostnih vidikov pristala na četrtem mestu, skupaj z Goodyear EfficientGrip Performance 2. To je smiselno, saj sta to edini dve pnevmatiki v testu, ki nista bili prvenstveno zasnovani z mislijo na trajnost. Zadnji dve pnevmatiki, ki ju še nismo omenili, sta Michelin e.Primacy, ki je dosegla popolne ocene 10 v vseh trajnostnih in ekoloških delih testov, a je nekoliko zaostala pri zaviranju na mokrem in upravljanju ter posledično dosegla nižje ocene v obeh testih.

Zakaj obnovljene pnevmatike še vedno niso rešitev

Še en zanimiv poudarek je bil poskus ugotavljanja, ali bi obnovljene pnevmatike, ki so stalnica v prometni industriji, lahko delovale tudi za vsakodnevne osebne avtomobile, kar bi znatno izboljšalo ekologijo. Pokazalo se je, da ima testna obnova izrazite pomanjkljivosti v oprijemu in celotni kakovosti izdelave, do točke, kjer za večino voznikov ni realna možnost. Uredniki so se prav tako odločili izvesti test z alternativnimi gorivi – HVO 100 za dizelske motorje in sintetičnimi e-gorivi za bencinske avtomobile – da bi zagotovili čim nižje emisije v vseh korakih.

Na koncu ta večplastni pristop pokaže širšo sliko trajnostne pnevmatske tehnologije. Ni dovolj, da zagotavljajo le kratke zavorne razdalje tako na mokrih kot suhih cestah. Materiali, transport in proizvodni odtis vse skupaj štejejo – in sodobni proizvajalci pnevmatik že mešajo več reciklirane vsebine v svoje izdelke, hkrati pa ohranjajo močne varnostne meje. Test se konča na optimistični noti: če lahko najboljše iz nove generacije pnevmatik doseže takšno ravnovesje, obstaja vsak razlog, da pričakujemo nadaljnje inovacije v prihodnjih letih.