Povzetek testov zimskih pnevmatik za leto 2023 – katere pnevmatike so najboljše?

Uvod v teste zimskih pnevmatik za leto 2023


Zima je pred vrati, zato je zagotavljanje varne vožnje ključnega pomena. In kaj ima pri tem pomembno vlogo? Pravilne pnevmatike. V tem članku se bomo poglobili v najboljše teste zimskih pnevmatik za leto 2023 in vam svetovali pri izbiri najboljših. Zbrali smo nekaj rezultatov letošnjih testov, zato raziščimo najboljše izbire za vaše vozilo v tej sezoni.

Top priporočilo: Michelin Pilot Alpin 5


Začnimo neposredno z najboljšim – Michelinove pnevmatike, natančneje pnevmatiko Pilot Alpin 5, je težko premagati. Z nami je že od leta 2020 in je opravila skupno 11 testov, pri čemer je na šestih zmagala, na praktično vseh drugih testih pa se je uvrstila med najboljše tri.

Prednosti in slabosti


Prednosti pnevmatike so izjemna vozna dinamika na suhi cesti, neprimerljive vozne in zavorne lastnosti na snegu, natančen in športen odziv na krmiljenje ter visoka raven udobja na suhi in mokri cesti. Če bi našli kakšno slabost, bi bili to visoka cena, povprečen kotalni upor in nekoliko slabša odpornost proti akvaplaningu, vendar pa zaradi neprimerljive zmogljivosti na snegu in na splošno uravnoteženih voznih lastnosti ni le prva izbira na trgu zimskih pnevmatik, temveč tudi prava izbira za športno zimsko vožnjo.

Velikosti in različice


Na voljo je v velikostih od 16″ do 23″, vendar največ različic najdemo v velikosti R19″, zato je primernejša za avtomobile srednjega in višjega razreda ter športne avtomobile. Ima tudi posebno različico za vozila SUV, Pilot Alpin 5 SUV, ki ima enake lastnosti.

Alternativa za kompaktne avtomobile: Michelin Alpin 6


Če smo iskali pnevmatiko za bolj kompaktne in manj športne avtomobile, je tu naše drugo priporočilo, to je Michelin Alpin 6. Ta je na trgu celo od leta 2018 in se osredotoča predvsem na dolgo vzdržljivost, majhen kotalni upor in porabo goriva, kar jo predpostavlja za odlične ocene, zlasti na testih ADAC, ki tem lastnostim dajejo veliko težo. Seveda ponuja tudi zelo uravnotežene zmogljivosti na cesti, vendar z manjšim odzivom na krmiljenje kot športni Pilot Alpin. Nekaj manjših slabosti ima pri bočnem akvaplaningu in vodljivosti na mokri cesti, sicer pa je zelo uravnotežena in vzdržljiva zimska pnevmatika. na voljo je v velikostih od R15 do R20.

Težko pričakovana: Goodyear Ultra Grip Performance 3


Goodyearova pnevmatika Ultra Grip Performance 3 je največja letošnja novost. V preteklosti se je ta modelna linija vedno uvrščala med najboljše zimske pnevmatike, zato so bila pričakovanja glede najnovejše iteracije velika. Začnimo s tem, kaj Goodyear pravi o svoji novi pnevmatiki, nato pa si bomo ogledali teste in preverili, ali to potrjujejo. Pnevmatika UltraGrip Performance 3, ki temelji na svoji zapuščini, je bila zasnovana tako, da je namenjena današnjim večjim in zmogljivejšim vozilom, vključno s SUV-ji in električnimi vozili. Goodyear je racionaliziral svojo ponudbo tako, da je to pnevmatiko predstavil kot neposredno naslednico pnevmatik UltraGrip 9+ in UltraGrip Performance+.

Razpoložljivost velikosti


Pnevmatika je zdaj na voljo v impresivnih 94 različicah velikosti. Pnevmatika ima funkcije, kot sta tehnologija Snow Protect za izboljšan oprijem in tehnologija Wet Grip+ za reševanje problema akvaplaninga. Poleg tega naj bi bila optimizirana za električna vozila z lastnostmi, kot sta manjši kotalni upor in izboljšane zmogljivosti za odpravljanje hrupa.

Lastnosti in različice velikosti


In zdaj testi. Autobild potrjuje njene uravnotežene lastnosti z odličnimi zimskimi zmogljivostmi, impresivno vzdržljivostjo, kratko zavorno potjo in udobjem. Opozarja pa na povečan kotalni upor, za katerega Goodyear trdi, da je bil izboljšan. Spletna stran TyreReviews.com nato pohvali njeno zmogljivost na suhem, oprijem na mokri podlagi in zmogljivost na snegu ter jo označi za pnevmatiko z minimalnimi kompromisi. Posebej izpostavlja odlično udobje pnevmatike, vendar opozarja tudi na večji kotalni upor.

Premium tekmovalec: Continental TS870P


Naslednja je Continental TS870P, še ena premium pnevmatika z veliko zapuščino na področju zimskih pnevmatik, ki ji tako kot prejšnjima kandidatkama res ni kaj očitati. Najpogosteje jo hvalijo zaradi odličnih lastnosti na snegu, kratke zavorne poti na vseh površinah in odličnega odziva na krmiljenje. Poleg tega se ponaša z nizkim kotalnim uporom in visokim udobjem, vključno z nizko stopnjo hrupa. Nasprotno pa ga kritizirajo zaradi cene in slabše vzdržljivosti, kar je glavni razlog, da je na letošnjem testu Autobild zasedel tretje mesto za pnevmatikama Michelin Pilot Alpin 6 in GoodYear UltraGrip Performance 3. Na voljo je v velikostih od R16 do R22. Za bolj kompaktna vozila je na voljo različica TS870, ki je manj športna in bolj osredotočena na kotalni upor in vzdržljivost, vendar ima še vedno odlično ravnovesje med snegom, suho in mokro podlago – zato je letos zmagala na testu Autoexpress in ADAC.

Vzdržljiv tekmec: Dunlop Winter Sport 5


Nadaljujemo z Dunlopovo pnevmatiko Winter Sport 5, ki je precej zanimiva, saj je že precej stara – prvič je bila predstavljena že leta 2015. Na testih okoli leta 2020 je bila zastarelost dezena tekalne plasti precej očitna in na testih se ni odrezala najbolje, vendar se je na letošnjih in lanskih testih spet vrnila na vrh, na testu ADAC 2023 pa je v velikosti 205/60 R16 celo zmagala.


Pnevmatika Dunlop Winter Sport 5 na splošno velja za uravnoteženo pnevmatiko z odličnimi zmogljivostmi v snežnih razmerah in veliko prevoženih kilometrov. Pnevmatika je varčna z gorivom in zanesljiva na suhih cestah. Kot slabosti se pogosto navajata zmogljivost na mokri cesti in višja raven hrupa. Cena ni med najnižjimi, vendar to nadomestita njena dolga življenjska doba in optimizacije za varčevanje z gorivom.

Cenovno ugodni izbori: Hankookova zimska pnevmatika serije Icept


Ne moremo izpustiti tudi cenovno ugodnih izbir, začenši s Hankookovo pnevmatiko, ki zdaj velja za vrhunsko pnevmatiko, vendar je njena cena še vedno nekoliko nižja. Na voljo sta dva modela pnevmatik Hankook Winter Icept, ki sta se izkazala in bila priporočena na letošnjih testih – RS3 in evo3. Model RS3 se začne pri 14-palčnih kolesih in sega do 17-palčnih, model evo 3 pa se nadaljuje od 17 do 22 palcev.

Poudarki zmogljivosti


Pnevmatike Hankook Winter icept RS3 so bile pohvaljene zaradi zmogljivosti na mokri cesti, zimske varnosti in učinkovitosti porabe goriva zaradi svoje lahke narave. Pnevmatika zagotavlja visoko varnost na različnih cestnih razmerah ter se z dobrimi rezervami za akvaplaning in učinkovitim zaviranjem odlično obnese na mokrih in zimskih površinah. Vendar pa na suhih cestah kaže rahlo nenatančnost, nekateri testi pa so izpostavili podpovprečno predvideno število prevoženih kilometrov in povišan hrup v notranjosti.

Razpoložljivost velikosti in različice


Winter icept evo3 W330 se ponaša s pohvalnimi zimskimi lastnostmi, odličnim oprijemom na snegu in vodljivostjo, dobrim zaviranjem na mokri cesti ter solidno odpornostjo proti akvaplaningu. Med njegove slabosti pa spadata povprečna kilometrina in podaljšano zaviranje na suhem.

Nizkocenovni strokovnjak za sneg

Če preidemo k še cenejšim modelom, je letošnja pnevmatika BFGoodrich g-Force Winter 2, ki je sestrski model pnevmatike Kleber Krisalp HP3, na testiranju doslej najbolj uspešna. Kot se je pokazalo v številnih od skoraj 20 testov, lahko na snegu premaga celo vrhunske modele, zato je na testih ponavadi tako pozitivno ocenjen. Seveda pa ponuja zadovoljive ocene tudi na drugih površinah. Vodljivost na mokri cesti in zavorna pot na suhi cesti sta najpogosteje navedeni slabosti.

Najboljši v enem, predzadnji v drugem – zakaj?

Precej zanimiv pojav je pnevmatika Bridgestone Blizzak LM005. Letos je zmagala na dveh testih (TyreReviews.com in ACE), nato pa na testu ADAC zasedla 15. mesto od 16.

ADAC-ov pristop k testiranju se razlikuje od drugih. Njihov sistem razvrščanja se osredotoča zlasti na najšibkejše lastnosti pnevmatike v določeni kategoriji. Navdih za to je rek, da je veriga tako močna, kot je močan njen najšibkejši člen. Medtem ko imajo druge organizacije za testiranje določene uteži za posamezna merila, ADAC dopušča, da najslabši rezultat v kategoriji močno vpliva na skupno oceno. Zaradi tega lahko pnevmatike na različnih testih dosežejo zelo različne ocene.

Ta razlika je bila očitna pri nedavnem ADAC-ovem testu pnevmatik velikosti 225/45 R17. ADAC je eden redkih, ki meri zavorno pot na ledu. Žal je bila Bridgestonova pnevmatika na tem področju slabša, kar je bistveno vplivalo na njeno skupno oceno na snegu. Po ADAC-ovem načelu “najšibkejšega člena” je ta slaba zmogljivost na snegu močno vplivala na skupno oceno, saj je predstavljala 70 % končne ocene.

Pnevmatika Bridgestone Blizzak LM-005 je pogosto pohvaljena zaradi svojih zmogljivosti na mokrih cestah in pogosto velja za najboljšo v testu v mokrih razmerah. To vključuje zaviranje, vodljivost, zavijanje in odpornost proti akvaplaningu. Če vam je prioriteta izjemna zmogljivost na mokri cesti in lahko nekoliko popustite pri zmogljivosti na snegu in življenjski dobi tekalne plasti, je Bridgestonova pnevmatika morda prava izbira za vas.

S tem smo prišli do konca današnjega članka. Letos nas čaka še nekaj testov, če pa želite poiskati najboljše in cenovno najugodnejše pnevmatike v vaši velikosti, jih lahko najdete na naši spletni strani, kjer primerjamo tako ceno, tudi v različnih e-trgovinah, kot predvsem vozne lastnosti pnevmatik, zato lahko zagotovimo, da vam bomo našli najboljšo ponudbo.