Novi modeli poletnih pnevmatik za leto 2024: ali je mogoče združiti majhen kotalni upor in dobro vodljivost?

Spet je tu poletna sezona in z njo čas za zamenjavo zimskih pnevmatik z letnimi. Če se sprašujete, katere pnevmatike izbrati, vam bo morda prišel prav naš pregled najnovejših pnevmatik na trgu.

Lanskoletna velika novost

Začel bom s povzetkom lanskega leta, saj je bilo predstavljenih veliko dolgo pričakovanih novih pnevmatik, ki naj bi bile na testih 2024 deležne velike pozornosti. Dobili smo pnevmatiko Continental SportContact 7, najboljšo pnevmatiko za vsakodnevno uporabo, ki je zmagala na 7 od 8 testov, v katerih je bila predstavljena, pnevmatiko Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, ki ponuja zelo podobne lastnosti za boljšo ceno in v nekoliko drugačnih dimenzijah. V istem segmentu imamo tudi pnevmatiko Michelin Pilot Sport 5, ki pa je nekoliko bolj osredotočena na zmogljivost na mokri podlagi in vzdržljivost. Če iščete vrhunsko zmogljivo pnevmatiko, bi morala biti ena od teh treh vsekakor na vašem radarju. O lanskoletnih testih smo pisali tukaj.

Ključni besedi za leto 2024 sta eko in trajnost

Ker smo lani dobili večino novic o zmogljivosti, so letošnje novice večinoma usmerjene v ekologijo in električna vozila. Največja novost je Continental EcoContact 7, ki nadomešča šesti model, ki je bil predstavljen že leta 2020. S predstavitvijo te pnevmatike Continental kaže, da ne bo uvedel posebnega poimenovanja za svoje EV izdelke, kot nekateri konkurenti, saj bodo ti verjetno sčasoma postali standard. Testov še nismo dobili, a glede na to, kar Continental pravi o pnevmatiki, je glavni poudarek na kotalnem uporu in s tem povezanim prihrankom goriva. To je zelo smiselno, saj se električni avtomobili vse bolj širijo in je glavna skrb doseg, hkrati pa morajo imeti pri trenutnih avtomobilih z ICE, ki se prodajajo, čim manjše emisije, pri čemer pnevmatike zelo pomagajo. Poudarek je tudi na hrupu, ki ga Continental zmanjša z zmanjšanjem razmikov v tekalni plasti. Ali bo pnevmatika imela penasto polnilo kot njeni konkurenti v vseh dimenzijah, še ni razkrito. Prav tako so pri Continentalu obravnavali težavo z različnimi lastnostmi pnevmatik v različnih dimenzijah in posebno pozornost namenili izdelavi vsake različice posebej. Na voljo bo celo posebna različica “S”, ki nakazuje uporabo za bolj športne električne avtomobile, ki zahtevajo boljšo vodljivost.

Continental je predstavil še en nov model, UltraContact NXT, ki je precej specifičen; 65 % ga je izdelanega iz recikliranih materialov. Njegov glavni poudarek je trajnost, hkrati pa ohranja visok standard zmogljivosti, ki ga imajo Continentalove pnevmatike. Pnevmatika ima vse ocene A na oznakah EU in je že prejela nagrado International Design Award 2023, zato se že veselimo testov te pnevmatike nove dobe.

A vrnimo se k segmentu ekoloških pnevmatik naslednje generacije – je nov, vendar se že polni s konkurenco. Ena od njih sta Hankookova pnevmatika iON Evo in ION Evo SUV, ki je dobila veliko zaslug, saj je bila pnevmatika OEM za novi Tesla Model 3 Highland in je v veliki meri prispevala k povečanemu dosegu, ki ga zagotavlja novi model. Upam, da bomo lahko dobili neposredno primerjavo novih pnevmatik, saj bo zelo zanimivo videti, katere pnevmatike zagotavljajo največji doseg in hkrati ohranjajo športno vodljivost. Na voljo sta tudi nova proračunska možnost, pnevmatika Falken e.Ziex, ki je na testu 2023 Automotorsport dobila lepo 4. mesto, saj je lepo razmerje med manjšim kotalnim uporom in varnostjo, kritizirano pa je bilo “počasno” krmiljenje, ter Pirelli Scorpion Elect , ki je, sodeč po rezultatih istega testa, malce preveč “eko”. Na pol poti med pnevmatikami za električna vozila in običajnimi pnevmatikami je Bridgestone Turanza 6, pri katerem so se prav tako odločili, da ne bodo izdelovali posebnih pnevmatik za električna vozila – namesto tega so optimizirali trenutno ponudbo. Čeprav je pnevmatika Turanza 6 dobra vsestranska pnevmatika, bi jo predlagal le, če je cena nižja od drugih premium konkurentov, kot sta Conti PremiumContact 7 ali Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6.

Predstavljenih je bilo tudi nekaj običajnih pnevmatik – tu je Vredestein Ultrac Pro, nova pnevmatika UHP nizozemskega proizvajalca, ki obljublja odlične zmogljivosti za dostopno ceno in jo je treba še preizkusiti, Firestone Firehawk Sport, ki smo jo že preizkusili in je lepa zelo dostopna športna pnevmatika, ali Yokohama Advan Sport V107, ki je pri TyreReviews.com prejela oceno “Najboljša za progo”.

Povzetek

Kaj torej kupiti za novo poletno sezono? Bolj kot kdaj koli prej je to odvisno od vaših prioritet – na eni strani so tradicionalne zmogljive pnevmatike, na drugi pa pnevmatike, ki so osredotočene predvsem na ekologijo in so zaradi novejših tehnologij prišle do stanja, ko so varne, vendar preprosto ne prinašajo tolikšnega veselja do vožnje kot zmogljive pnevmatike. In še precej pnevmatik je nekje vmes – vse je odvisno od tega, kako uporabljate svoj avtomobil in kaj pričakujete od vožnje.